این روزها آبشار حمید تماشایی است!

به گزارش تور آسیایی ارزان، آبشار حمید بجنورد با ارتفاع 25 متر از جاذبه های گردشگری بجنورد است و در 7 کیلومتری بجنورد در روستایی با همین نام قرار گرفته است. آب این آبشار از روستای آبچور سرچشمه می گیرد و پس از چندین کیلومتر و عبور از منطقه ها مختلف در کوهستان های حمید جلوه ای از زیبایی طبیعت را به رخ بینندگان خود می کشد.

این روزها آبشار حمید تماشایی است!

خبرنگاران: خراسان گردی بدون گشت و گذار در جوار آبشار حمید ؟ آبشار حمید یکی از این جاذبه های گردشگری بجنورد است که در فاصله 7کیلومتری شرق بجنورد و در همسایگی روستایی با نام حمید قرار گرفته است. هر جا آب هست آبادی هم هست.

این روستا هم به لطف آبشار و آب و هوای خوشی که دارد، همواره سرسبز و تماشایی است؛ در نتیجه در کنار آبشارگردی، می توانید با یک تیر دونشان بزنید و گشت و گذاری جانانه در یکی از زیباترین روستاهای شمال شرق ایران داشته باشید.

از روستا حمید تا این آبشار چیزی حدود یک ساعت پیاده روی دارید. مسیری که از روستا حمید به این آبشار می رسد به میزان ای باصفا و دیدنی است که گذر زمان را فراموش می کنید و غرق زیبایی های طبیعت این ناحیه می شوید.

آبشار حمید بجنورد با ارتفاع 25 متر از جاذبه های گردشگری بجنورد است و در 7 کیلومتری بجنورد در روستایی با همین نام قرار گرفته است. آب این آبشار از روستای آبچور سرچشمه می گیرد و پس از چندین کیلومتر و عبور از منطقه ها مختلف در کوهستان های حمید جلوه ای از زیبایی طبیعت را به رخ بینندگان خود می کشد.

این آبشار در انتهای دره ای پیچ در پیچ صخره ای قرار گرفته است و ریزش آب از دو ستون سنگی 25 متری، آهنگی زیبا از نغمه طبیعت را به گوش مخاطبان می رساند. چشمه جوشان و حوضچه های سنگی کوچک فراوانی در میان و اطراف دره ایجاد شده که آب گوارا و خنکی را پیشکش گردشگران می نماید.

آب این آبشار از چشمه سارانِ روستای آبچور، یکی از روستاهای زیبای بجنورد سرچشمه می گیرد. این آب پس از عبور از دره های پیچ درپیچ، به صخره ای مرتفع می رسد.

سپس این جویبار خروشان از ارتفاع 25 متریِ این صخره با جوش و خروش به پایین می ریزد تا آبشار زیبای حمید را تشکیل دهد. این آب در حوضچه ای در قسمت پایین آبشار قرار می گیرد. حوضچه ای که از آن صحبت می کنیم، مکان مناسبی را برای آب تنی تشکیل داده است. سپس آب آبشار از این حوضچه خارج می گردد و در قالب جویباری زلال در دره های منطقه پیچ وتاب می خورد.

علاقه مندان گشت وگذار در آبشارهای ایران بهتر از ما می دانند که تاج آبشار، زیباترین جاذبه آن به شمار میرود. در این زمینه آبشار حمید از دیگر آبشارهای ایران به لحاظ زیباشناختی چیزی کم و کسر ندارد.

آب آبشار بجنورد در قسمت تاج آن، به دو جویبار تقسیم می گردد. سپس این جویبارها از ستون های سنگی به زیبایی تمام به داخل حوضچه زیرین می ریزد. انصافاً باید گفت طبیعت سرسبز اطراف آبشار نیز نقش مهمی در افزایش جاذبه های گردشگری آن دارد.

در اطراف آبشار درخت های سرسبز انجیر و درختچه های تمشک خودنمایی می نمایند. انجیر و تمشک این درخت ها به میزان ای خوشمزه است که طعم خوش آن، خاطره شیرین آبشارگردی را ماندگار می نماید. جالب است بدانید اتاقی سنگی روی صخره ای در کنار آبشار حمید وجود دارد.

از قرار معلوم در روزگاران نه چندان دور، فردی در این اتاق زندگی می نموده است. این روزها خبری از ساکن این اتاق نیست. به همین علت اتاقی که از آن صحبت می کنیم به سرپناهی برای گردشگران این آبشار تبدیل شده است.

برترین زمان سفر به آبشار حمید

بهار برترین زمان برای گشت و گذار در آبشار است. در این فصل آب آبشار از همواره خروشان تر می گردد. در کنار افزایش آب آبشار، طبیعت این ناحیه نیز از دیگر فصل ها سرسبزتر است. از آنجایی که مسیر رسیدن به آبشار را باید با پای پیاده طی کنید، به لحاظ آب و هوا نیز فصل بهار زمان مناسب تری برای گشت و گذار در آبشار حمید است. ناگفته نماند آبشار حمید تابستان های بسیار تماشایی دارد. اگر خاطرتان باشد، گفتیم که اطراف این آبشار درخت های انجیر و درختچه های تمشک وجود دارد. در تابستان میوه این درخت ها به بار می نشیند.

مسیر دسترسی

این آبشار در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد قرار گرفته است. برای رسیدن به آبشار باید راه بزرگراه بجنورد به فاروج را در پیش بگیرید. در کیلومتر 10 جاده فاروج، آبشار خودنمایی می نماید. برای رسیدن به آبشار باید پس از رسیدن به روستا، مسیر جنوبی این روستا را در پیش بگیرید. پس از حدود نیم تا نهایتاً یک ساعت پیاده روی به آبشار حمید می رسیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5136

به "این روزها آبشار حمید تماشایی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این روزها آبشار حمید تماشایی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید