آشنایی با فرصت های تحصیلی در اتریش

به گزارش تور آسیایی ارزان، اتریش، این کشور زیبای اروپایی، محل تلاقی فرهنگ ها و دانشگاه های معتبر است. با موقعیت مرکزی و آب و هوای معتدل، اتریش فضایی ایده آل برای تحصیل و رشد علمی فراهم می نماید. در این نوشتار، به آنالیز فرصت های تحصیلی در اتریش و جنبه های مختلف آن می پردازیم.

آشنایی با فرصت های تحصیلی در اتریش

تحصیل در اتریش که از زیباترین کشورهای جهان و در مرکز قاره اروپا واقع شده است؛ از برترین انتخاب ها هر شخص است.

اتریش شامل 9 استان است که به طور کلی همگی از آب و هوای معتدلی برخوردارند و بعلاوه زبان رسمی این کشور زبان آلمانی است. درمجاورت کشور اتریش نیز کشورهای آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، اسلوونی و ایتالیا است.

باید بدانید که تحصیل در اتریش به زبان آلمانی تقریبا رایگان است و یکی از روش های ورود به این کشور نیز تحصیل در دانشگاه های اتریش است.

برترین دانشگاه های اتریش

بیشتر دانشگاه های اتریش رایگان و با کیفیت هستند و مدرک تحصیلی آن ها معتبر و یافتن شغل با این مدارک آسان است.

از جمله دانشگاه های خوب به ترتیب رتبه بندی:

دانشگاه ملی وین؛ دانشگاه پلی تکنیک وین؛ دانشگاه اینسبورگ؛ دانشگاه صنعتی گراز؛ دانشگاه گراس؛ دانشگاه اقتصاد و تجارت وین؛ دانشگاه یوهانس کپلرلینز؛ دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی دانشگاه کلاگنفورت؛ دانشگاه علوم پزشکی وین.

تحصیل رشته های مهندسی در اتریش

دانشجویان می توانند در گرایشات مختلف رشته مهندسی برای تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه های خصوصی و دولتی اتریش تحصیل نمایند ؛ تحصیل مهندسی در اتریش در دانشگاه های دولتی باهزینه اندک یا تقریبا رایگان است، ولی در دانشگاه های خصوصی و به زبان انگلیسی دارای شهریه است.

برای تحصیل در مقطع لیسانس رشته های مهندسی باید مدرک زبان آیلتس 6 یا ای 2 زبان آلمانی و برای فوق لیسانس رشته های مهندسی مدرک آیلتس 6.5 یا بی 2 زبان آلمانی و برای مقطع دکتری مدرک آیلتس 7 یا سی 1 زبان آلمانی الزامی است.

رشته مهندسی همچون سایر رشته ها، دارای گرایشات مختلفی است که بعضی از آن ها دارند. جمله گرایش های رشته مهندسی در کشور اتریش می توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • مهندسی شیمی
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی نفت
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی خودرو
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی فناوری اطلاعات

دانشگاه هایی که دارای رشته های مهندسی هستند، شامل:

دانشگاه ملی وین؛ دانشگاه پلی تکنیک وین؛ دانشگاه اینسبورگ؛ دانشگاه گراس؛ دانشگاه اقتصاد و تجارت وین؛ دانشگاه یوهانس کپلرلینز؛ دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی دانشگاه کلاگنفورت.

دوره های زبان در اتریش

با پذیرش کالج های زبان، در اتریش می توان دوره های زبان انگلیسی و آلمانی را طی کرد که با توجه به خواسته هر فرد روش تدریس کالج ها فرق دارد؛ در زیر به این دسته بندی مراکز اشاره می کنیم:

  • مرکز آموزش زبان (ostarrichi): به دانشجویان یاری می نماید تا به سرعت و به طور حرفه ای مهارت های کاملی در زمینه زبان آلمانی، انگلیسی یا بعضی زبان های دیگر به دست آورند ؛ آموزش ها بر مبنای چارچوب مشترک آموزش زبان کنسول اروپا ارائه می گردد؛ داوطلبان می توانند در گروه های کم جمعیت زبان مورد نظر را بیاموزند هزینه شرکت در دوره های زبان آلمانی این مرکز نیز بسیار ارزان است 300 تا 600 یورو
  • آموزشگاه (actilingua): این آموزشگاه زبان در وین قرار گرفته است که یکی از مشهورترین مراکز آموزش زبان آلمانی به عنوان یک زبان خارجی به حساب می آیند کلاس های زبان آلمانی در این آموزشگاه بسته به سطح زبان فرد کلاس های سطوح مختلف صبح و بعد از ظهر تشکیل می گردد؛ هزینه آن 200 تا 3000 یورو.
  • کالج (salls) : این کالج ارائه دهنده دوره های زبان انگلیسی و آلمانی است که کلاس های آن به شکل ماهیانه شروع به کار می نمایند؛ حداقل شهریه معادل 525 یورو در ماه است؛ دوره های زبان آلمانی کلاسیک و فشرده و حداقل طول دوره زبان آلمانی در اتریش در این کالج چهار هفته است؛ که هدف آن افزایش دانش علمی زبان آلمانی افراد است.

مزایا و معایب تحصیل در اتریش

از مزایای کشور اتریش از جمله دارا بودن فرهنگ غنی و پربار است و دارای خدمات عمومی سازمان یافته است. این کشور با امنیت بسیار بالا و داشتن محیطی تمیز و سبز و بعلاوه آب و هوای مرطوب و معتدل از برترین انتخاب ها است. این کشور دربردارنده دانشگاه های معتبر و معروف در سطح اروپا و حتی جهان است.

از معایب کشور اتریش می توان به این نکته اشاره نمود که برای تحصیل در دانشگاه های اتریش حتما باید قبولی در دانشگاه دولتی از ایران را داشته باشیم و بعلاوه قیمت بالای املاک و حقوق و عایدی پایین و مالیات زیاد می تواند از نکات منفی این کشور باشد.

انتشار: 3 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5101

به "آشنایی با فرصت های تحصیلی در اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرصت های تحصیلی در اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید