طرز تهیه ترشی آلو به 3 روش خوشمزه با طعم بازاری

به گزارش تور آسیایی ارزان، ترشی آلو یکی از خوش عطرترین است که مزه آن با تمام ترشی هایی که تا به حال خورده اید فرق دارد. این طعم خاص و متمایزی دارد و شما می توانید آن را به روش های مختلف و طعم های متفاوتی درست کنید. طرز تهیه ترشی آلو قرمز با طرز تهیه ترشی آلو سبز و آلو جنگلی کمی در جزییات فرق دارد و از همین رو آشنایی با فوت و فن های طرز تهیه ترشی با انواع آلو به شما یاری می نماید تا یک ترشی بی نظیر و بدون نقص آماده کنید. در این مقاله از سرویس در می توانید با طرز تهیه ترشی آلو به چند روش مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص درست کردن ترشی با انواع آلو پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه ترشی آلو به 3 روش خوشمزه با طعم بازاری

مواد لازم برای تهیه ترشی آلو جنگلی

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
آلو جنگلی1 کیلوگرم
سرکه سفید1 لیتر
سیر2 حبه
فلفل سبز2 عدد
نمک1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه ترشی با آلو جنگلی

اگر در خانه مقداری آلو جنگلی دارید که نمی دانید با آن ها چه کنید، پیشنهاد می کنیم حتماً این ترشی مجذوب کننده را آماده کنید. درست کردن این ترشی آلو جنگلی بسیار راحت است و طعم فوق العاده ای دارد. در ادامه مراحل طرز تهیه ترشی آلو جنگلی را دنبال کنید.

مرحله اول؛ آماده کردن آلوها

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی آلو جنگلی باید آلوها را بشویید و سپس روی یک پارچه نخی خشک و تمیز پهن کنید تا کاملاً خشک شوند. برای تهیه این ترشی بهتر است از آلوها به صورت درسته بهره ببرید.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد ترشی آلو

بعد از شستن و خشک کردن آلوها باید آن ها را همراه با فلفل سبز و سیر در شیشه ترشی تمیز، خشک و استریل بریزید. سپس در یک پارچ نمک و سرکه را ترکیب کنید و روی محتویات شیشه ترشی بریزید.

در صورت تمایل شما می توانید برای خرید نمک و سرکه از فروشگاه های به صورت و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم؛ آماده شدن ترشی آلو جنگلی

بعد از این که ترشی آلو جنگلی را آماده کردید، درب ظرف ترشی را محکم ببندید و ترشی را در مکانی که نه هوای گرم و نه هوای سردی دارد، بگذارید. بعد از چند هفته ترشی آلو جنگلی شما آماده است. هر زمان که درب ترشی را باز کردید، باید آن را در یخچال قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه ترشی آلو قرمز

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
آلو قرمز1 و نیم کیلوگرم
سرکه سفید450 گرم
شکر650 گرم
پودر پاپریکا1 قاشق چای خوری
میخک6 عدد
زنجبیل تازهیک تکه 5 سانتی متری
چوب دارچین1 عدد

مراحل طرز تهیه ترشی آلوچه قرمز

ترشی آلو قرمز یا آلوچه قرمز معمولاً به روش های متفاوتی درست می گردد، اما اضافه کردن مقداری شکر به این ترشی طعم بسیار خاص و مجذوب کنندهی به آن می بخشد. شما می توانید این ترشی مجذوب کننده را بدون شکر و یا با هر نوع ادویه و طعم دهنده دیگری که دوست دارید نیز آماده کنید. در ادامه می توانید با نحوه درست کردن ترشی آلو قرمز آشنا شوید.

مرحله اول؛ خرد کردن آلوهای قرمز

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی آلو قرمز باید آلوها را بشویید. سپس آن ها را به هر مقدار ای که دوست دارید خرد یا از وسط نصف کنید و هسته آلوها را جدا کنید. خشک کردن آلوها در این روش لازم نیست چون قرار است آلوها را در سرکه بجوشانیم.

مرحله دوم؛ جوشاندن مواد ترشی آلو قرمز

در این مرحله باید در یک قابلمه کوچک یا یک ماهیتابه سرکه، شکر، فلفل دلمه ای، میخک، زنجبیل و دارچین را بریزید و روی حرارت میانه گاز قرار دهید تا این ترکیب به جوش بیاید.

در صورت تمایل دارچین و شکر را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن آلوها به سایر مواد ترشی

بعد از این که مواد ترشی به جوش آمد، می توانید آلوهای خرد شده را اضافه کنید. اجازه دهید آلوها برای چند دقیقه در سرکه بجوشند تا نرم شوند. می توانید نرم شدن آلوها را با خلال دندان تست کنید.

مرحله چهارم؛ جدا کردن آلوها از مایع ترشی

در این مرحله از طرز تهیه ترشی آلو قرمز، باید آلوهای نرم شده را از داخل مواد ترشی بردارید و در شیشه های استریل شده بریزید.

مرحله پنجم؛ جوشاندن مایع ترشی

بعد از خارج کردن آلوها از ترکیب سرکه و شکر و ادویه ها، باید مواد را دوباره روی حرارت قرار دهید تا برای 5 دقیقه بجوشند. غلظت سرکه و شکر باید درست مثل شهد مربا غلیظ گردد. به یاد داشته باشید که نباید شعله گاز را زیاد کنید و سرکه و شکر باید با حرارت ملایم بجوشند.

مرحله ششم؛ آماده کردن ترشی آلو قرمز

بعد از این که ترکیب سرکه و شکر به غلظت مناسب رسید، حرارت گاز را خاموش کنید. این ترکیب را به آرامی روی آلوها بریزید و درب شیشه ترشی را محکم ببندید. بهتر است ترشی آلو قرمز را 1 ماه بعد از درست شدن، مصرف کنید تا خوش طعم تر گردد و حسابی برسد.

مواد لازم برای تهیه ترشی آلو سبز

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
آلو سبز1 کیلوگرم
سرکه سفید150 گرم
لیموترشنیم کیلوگرم
سیر10 حبه
نمکبه مقدار لازم
ساقه کرفسیک یا دو عدد
تخم گشنیزبه مقدار دلخواه
فلفل سیاهبه مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه ترشی آلو سبز

یکی دیگر از انواع آلو که می توانید با آن ترشی درست کنید، آلو سبز است. در طرز تهیه ترشی آلو سبز می توانید از مقداری لیموترش بهره ببرید تا طعم ترشی شما خاص تر گردد. اگر دوست دارید می توانید این ترشی را با مقدار کمتری لیموترش و مقداری بیشتری سرکه نیز درست کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه ترشی آلو سبز را دنبال کنید.

مرحله اول؛ آماده کردن مواد ترشی آلو سبز

در اولین مرحله از درست کردن ترشی آلو سبز باید آلوها را بشویید و خوب خشک کنید تا هیچ نم و رطوبتی نداشته باشند. سپس لیموترش و کرفس را هم بشویید. کرفس را با دستمال خشک کنید تا آب اضافی آن خشک گردد. سپس کرفس را به قطعات دلخواه خرد کنید. آب لیموترش ها را بگیرید و آن را برای تهیه ترشی کنار بگذارید.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن طعم دهنده های ترشی

در این مرحله باید سرکه و نمک را ترکیب کنید و مقداری آب جوشیده به آن اضافه کنید. مقدار نمک مواد را بچشید تا شوری آن کم نباشد. آب لیموترش را هم به این ترکیب اضافه کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن ترشی آلو سبز

در این مرحله باید آلوها را همراه با حبه های سیر و ساقه کرفس در شیشه بریزید. سپس محلول سرکه، نمک و لیموترش را به آن اضافه کنید. مقداری فلفل سیاه و تخم گشنیز به ترشی اضافه کنید. سپس درب شیشه را محکم ببندید و آن را برای 15 تا 20 روز در آشپزخانه بگذارید تا آماده گردد و برسد.

شما می توانید و فلفل سیاه را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه بخرید.

نکات مهم در طرز تهیه ترشی آلو

  • برای تهیه ترشی آلو می توانید به جای سرکه سفید از سرکه سیب (خواص سرکه سیب) نیز بهره ببرید سرکه سیب را به روش های اینترنتی و حضوری از تهیه کنید.
  • افزودن شکر به ترشی آلو کاملاً اختیاری است، اما طعم خاص و ملسی به ترشی می بخشد.
  • برای درست کردن ترشی آلو بدون پخت در روش اول و سوم حتماً آلوها را بعد از شستن خوب خشک کنید، این کار از کپک زدن ترشی جلوگیری می نماید.
  • اگر دوست دارید بافت ترشی آلوی شما نرم باشد، بهتر است آن را مقداری بجوشانید.
  • در طرز تهیه ترشی آلو قرمز می توانید مقدار شکر را بنا به سلیقه خودتان کمتر کنید و یا به جای شکر از مقداری عسل بهره ببرید. در صورت تمایل می توانید عسل را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.
  • برای تهیه ترشی آلو لیته باید آلو را همراه با سرکه و طعم دهنده ها بجوشانید تا کاملاً نرم شوند و سپس آن را در میکسر بریزید و له کنید.
  • در صورت تمایل می توانید در طرز تهیه ترشی آلو از هر نوع سبزیجات تازه و معطری که دوست دارید بهره ببرید.
  • اضافه کردن مقداری برگ نعنا و برگ بو و مقداری ترخون عطر بی نظیری به ترشی آلو می بخشد.
  • برای خوش طعم شدن ترشی آلو می توانید مقداری پیاز قرمز نیز به ترشی اضافه کنید.
  • در طرز تهیه ترشی آلو قطره طلا یا ترشی آلو زرد می توانید مثل روش طرز تهیه ترشی آلو سبز، آلوها را با مقداری سرکه، مقداری شکر، نمک و سبزیجات معطر ترکیب کنید و در شیشه ترشی بریزید تا ترشی شما آماده گردد.
  • در دستور تهیه ترشی آلو خشک می توانید آلوچه خشک را با ترکیب رب انار، سرکه، نمک و مقداری گلپر ترکیب کنید و مثل طرز تهیه ترشی آلو سبز بدون پخت به صورت خام در شیشه بریزید و چند روز صبر کنید تا ترشی شما آماده گردد.

بیشتر بخوانید:

فوت و فن های خوشمزه شدن ترشی آلو

طرز تهیه ترشی آلو لیته چگونه است؟

برای تهیه ترشی آلو لیته باید آلو را همراه با سرکه و طعم دهنده ها بجوشانید تا کاملاً نرم شوند و بعد از رد کردن از صافی و گرفتن هسته آن ها را در میکسر بریزید و له کنید و ترشی بیندازید.

مهم ترین نکته برای جلوگیری از کپک زدن ترشی آلو چیست؟

برای درست کردن ترشی آلو حتماً آلوها و سبزیجات تازه و شسته شده را بعد از شستن خوب خشک کنید تا هیچ نم و رطوبتی نداشته باشند، این کار از کپک زدن ترشی جلوگیری می نماید.

چرا ترشی آلو له می گردد؟

پختن زیاد آلوها باعث می گردد تا هنگام ریختن سرکه و جا افتادن ترشی، آلوها له شوند. این می تواند شکل و بافت ترشی شما را بد ظاهر نشان دهد.

آیا می توان از آلوی درسته برای تهیه ترشی استفاده کرد؟

بله شما می توانید بدون جدا کردن هسته نیز ترشی آلو درست کنید. جدا کردن هسته باعث می گردد تا سرو ترشی راحت و بدون دردسر باشد.

منابع: saga، intrecipes

منبع: افق کوروش
انتشار: 10 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5263

به "طرز تهیه ترشی آلو به 3 روش خوشمزه با طعم بازاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترشی آلو به 3 روش خوشمزه با طعم بازاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید