قلعه لک لک ها در شکورچی

به گزارش تور آسیایی ارزان، قلعه لک لک ها جاذبه ای است خواستنی که در 100 کیلومتری شهرستان زنجان در روستای شکورچی واقع شده است.

قلعه لک لک ها در شکورچی

خبرنگاران: قلعه لک لک ها جاذبه ای است خواستنی که در 100 کیلومتری شهرستان زنجان در روستای شکورچی واقع شده است.زندگی این پرندگان سفید و زیبا بر فراز قلعه لک لک ها منظره و جاذبه زیبایی خلق نموده که می تواند سالانه پای گردشگران زیادی را از نقاط مختلف کشور برای تماشای زندگی این پرندگان به روستای شکورچی باز کند.

قلعه لک لک ها در 100 کیلومتری شهرستان زنجان در روستای شکورچی واقع شده است. طبیعت بکر، آب و هوای مناسب، همجواری با رودخانه قزل اوزن و بهره مندی از آبزیان در آن سبب شده تا امکان زندگی لک لک ها در این منطقه فراهم گردد اما به علت اعتقادی که اهالی روستای شکورچی بر خوش یمن بودن این پرندگان زیبا دارند زندگی مسالمت آمیزی بین مردم و لک لک ها در این منطقه در جریان است و این در حالی است که لک لک ها نیز خسارتی را برای اهالی این روستا که شغل بیشتر آن ها کشاورزی و زراعت برنج است ندارند.

صد کیلومتر از زنجان به سمت تبریز در نزدیکی روستای شکورچی عارضه های طبیعی روی نوک کوهی به قطر کم لک لک ها پاسبانی می نمایند از رهگذران این مسیر. لک لک های سفید رنگی که برای خود خانه ای آن بالا ساخته اند درست در جایی که کسی دسترسی به آن ندارد. به همین علت این محدوده را به نام قلعه لک لک ها می شناسند. شاید گردشگران زنجان اطلاع زیادی از وجود این قلعه نداشته باشند اما همه زنجانی ها و رهگذران این مسیرها هر زمان از این جا رد می شوند محال است که چشمشان پی لک لک ها نگردد.

این لک لک ها آن بالا درست در جایی که نزدیک به کشتزار برنج است در میان تیغه ای قهوه ای رنگ و تیز خانه هایی ساخته اند و محلی امن برای خود پیدا نموده اند از آن بالا درست در جایی که آنها می توانند همه رهگذران را به نظاره بشینند کوههای رنگی قرار گرفته است که بر زیبایی منطقه افزوده است.

طبیعت بکر، آب و هوای مناسب، همجواری با رودخانه قزل اوزن و بهره مندی از آبزیان در آن سبب شده تا امکان زندگی لک لک ها در این منطقه فراهم گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5309

به "قلعه لک لک ها در شکورچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه لک لک ها در شکورچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید