معرفی برترین سایت سازهای فروشگاهی ایرانی 1401

به گزارش تور آسیایی ارزان، سرعت رشد نرم افزار های کامپیوتری بسیار زیاد است به طوری که امروزه بسیاری از کارهای پیچیده گذشته می تواند حتی به وسیله بچه مدرسه ای ها انجام گردد! ساخت و طراحی سایت نیز جز ساده ترین کار های کامپیوتری به شمار میرود. با این حساب چرا هنوز باید برای طراحی سایت هزینه کرد؟ پاسخ: رقابت! بیشتر آدم ها برای کسب عایدی بیشتر کوشش می نمایند و برای رسیدن به آن باید در این رقابت برنده شوند. در این مقاله می خواهم درباره طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان و برترین سایت سازهای فروشگاهی ایرانی و خارجی هایی که در دسترس ایرانیان قرار گرفته است، صحبت کنم و بگویم چرا سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای به یک تیم متخصص به نفع خود مشتری است.

معرفی برترین سایت سازهای فروشگاهی ایرانی 1401

ساخت سایت فروشگاهی رایگان

برای ساخت فروشگاه اینترنتی یا همان طراحی فروشگاه آنلاین رایگان به راحتی می توانید از فروشگاه ساز هایی که بیشترا پولی نیستند، بهره ببرید. البته به خاطر داشته باشید که استفاده از این فروشگاه ساز ها معایب خاص خود را دارد و اصلاً با طراحی وب سایت اختصاصی قابل مقایسه نیستند. در ادامه به آنالیز این معایب خواهم پرداخت؛ اما در ابتدا به فروشگاه ساز های معروف جهان به طور خلاصه می پردازم و از مزایا آن ها برای کاربران ایرانی خواهم گفت و پس از آن به فروشگاه ساز های ایرانی توجه خواهم کنم.

فهرست سایت ساز های فروشگاهی خارجی

بسیاری از کاربران ایرانی از فروشگاه اینترنتی ساخته شده با فروشگاه سازها یا همان سایت ساز ها بهره می برند، اما باید توجه داشته باشند که بیشتر این کسب و کار ها، کسب و کار هایی هستند که صرفا به یک فروشگاه اینترنتی احتیاج دارند و هویت برند یا تبلیغات آن ها با سایتشان گره نخورده است. برای مثال برندی مثل اسنپ بدون سایت خود هیچ است به همین علت از طراحی سایت اختصاصی حرفه ای بهره می گیرد نه قالب های رایگان و حاضر و آماده! برای اینکه متوجه تفاوت سایت اختصاصی و سایت ساخته شده با فروشگاه ساز را بهتر درک کنید می توانید به سادگی با تماشا نمونه کار طراحی سایت هر شرکت خودتان قضاوت کنید. اما برسیم به معرفی سایت ساز های فروشگاهی خارجی.

  • وردپرس و افزونه ووکامرس (Woocommerce)
  • سایت ساز رایگان گوگل (Google Sites)
  • اوپن کارت (OpenCard)
  • مجنتو (Magento)
  • ویبلی (Weebly)
  • وبنود (Webnode)
  • ویکس (Wix)
  • سایت 123 (Site 123)
  • استرایکینگلی (Strikingly)

در این میان ووکامرس از محبوبیت بیشتری در بین کاربران ایرانی برخوردار است، اما از آن جایی که انواع فروشگاه سازهای ایرانی با قیمت بسیار مناسب و قابلیت پشتیبانی موجود هستند، بسیاری ترجیح می دهند از یک شرکت فروشگاه ساز ایرانی خرید نمایند در ادامه به فروشگاه ساز های ایرانی اشاره خواهم کرد.

فهرست برترین سایت سازهای فروشگاهی ایرانی در 1401

کیفیت سایت ساز های فروشگاهی ایرانی با تقریب خوبی با قیمت آن ها رابطه مستقیم دارد. من کوشش نموده ام تا معرفی را به ترتیب و با توجه به کیفیت سایت و کیفیت خدمات و پشتیبانی شرکت ارائه دهنده قرار دهم. این آنالیز با توجه به آخرین عملکرد شرکت های ارائه دهنده خدمات سایت ساز فروشگاهی در سال 1402 صورت گرفته است. برای مقایسه دقیق تر این فروشگاه ساز ها بهتر است به وب سایت آن ها مراجعه کنید چون ممکن است بسته به نوع فروشگاه و محصولی که احتیاج دارید، خدمات هر کدام از شرکت های ارائه دهنده متفاوت باشد. فهرست این سایت ساز ها از قرار زیر است:

  • سی فایو
  • پرتال
  • وبزی
  • سازیتو
  • کاموا
  • هیرو
  • سایتی شو
  • ایران سرور
  • زرین
  • شاپفا
  • بیدک
  • پوپش
  • یوتاب

آیا فروشگاه ساز رایگان برترین گزینه است؟

این چند مورد تنها نمونه ای از مشهورترین فروشگاه سازهای خارجی و ایرانی بودند؛ اما سوال اصلی این است که فروشگاه ساز رایگان بهتر است یا طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای و سفارش آن به یک شرکت نرم افزاری؟ خب باید بگویم که اگر اندکی دانش برنامه نویسی دارید و می توانید پشتیبانی سایت خود را بر عهده بگیرید و یا اینکه اگر از سئو سر در می آورید و می توانید سایت خود را ارتقا دهید، فروشگاه ساز رایگان گزینه مناسبی برای شماست؛ اما از آنجایی که بیشتر افرادی که فروشگاه آنلاین می خواهند، در حوزه فروش فعالیت می نمایند و دانش خاصی در زمینه غیرتخصصی خود که همان حوزه کامپیوتر است، ندارند، احتیاج به یک پشتیبان حرفه ای دارند. بنابراین توصیه من به شما سفارش طراحی سایت اختصاصی است ولو با قیمتی پایین و به تبع آن کیفیتی کم.

مزایا و معایب طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان

اصلی ترین مزیت استفاده از فروشگاه سازهای رایگان همین است که لازم نیست پولی خرج کنید. اما همه می دانیم هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد! بنابراین به خاطر داشته باشید اگر سایتی پیشنهاد فروشگاه ساز رایگان به شما می دهد احتمالا در ادامه شما را دعوت به استفاده از خدمات پولی نظیر سئو و بهینه سازی سایت یا پشتیبانی سایت می نماید. پس نداشتن خدمات سئو، بهینه سازی و پشتیبانی سایت از معایب طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان است. از دیگر معایب استفاده از پلتفرم رایگان در طراحی سایت، عدم منحصر به فرد بودن طراحی است. یعنی ممکن است چند سایت دیگر را ببینید که قالبی عین قالب فروشگاهی شما را دارند. این کار به ضرر برندینگ شما تمام خواهد شد. در ادامه به مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای یا همان طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی خواهم پرداخت.

چرا طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ؟ مزایا فروشگاه اینترنتی حرفه ای چیست؟

اگر طراحی سایت فروشگاهی خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید، علاوه بر خلاص شدن از سرو کله زدن با سیستم های مدیریت محتوا و افزونه ها، از خدمات سئو و پشتیبانی آن ها نیز بهره مند می شوید و می توانید خود با خیال راحت به ایده هایی برای برندینگ، تبلیغات و فروش بیشتر بپردازید: چیزی که در آن حرفه ای تر هستید! بعلاوه همیشه این ضرب المثل را به یاد داشته باشید که هرقدر پول بدی آش میخوری! در واقع بعضی سایت ها پیشنهاد طراحی سایت با قیمت بسیار نازل را به شما می دهند، در این موارد بدانید که هرقدر قیمت پایین تر باشد حتما کیفیت کار تحویل داده به شما نیز پایین تر خواهد بود. بنابراین اگر انرژی خود را بر حوزه تخصصی خود متمرکز کنید و به فراوری محصولات نو یا افزایش کیفیت محصولات خود مشغول شوید، می توانید علاوه بر بهره مندی از مزایای فروش آنلاین، به طور کلی فروش خود را نیز افزایش دهید.

کلام آخر

باید بگویم حتی طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان هم به طور کامل رایگان نیست و باید حداقل هزینه خرید دامنه و هاست را بپردازید و این مبلغ را ماهانه یا سالانه (بسته به نوع خریدتان) تمدید کنید. بنابراین به عنوان یکی از فعالان این حوزه به شما توصیه می کنم که طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به تیمی حرفه ای بسپارید و هزینه ای که در این راه صرف می کنید را به عنوان سرمایه ای در نظر بگیرید که باعث افزایش فروش شما به طور مداوم خواهد شد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2177

به "معرفی برترین سایت سازهای فروشگاهی ایرانی 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین سایت سازهای فروشگاهی ایرانی 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید