چرم سالامبور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، حتما شما هم این روزها نام چرم سالامبور زیاد به گوشتان خورده اما دقیقا نمی دانید چیست. شاید باور نکنید اما ممکن است وقت دارید به این سوال فکر می کنید یک کت یا کفش ساخته شده از چرم سالامبور به تن داشته باشید یا روی یک مبل با روکش چرم سالامبور نشسته باشید. اگر دوست دارید بدانید که چرم سالامبور چیست حتما این مطلب از خبرنگاران مگ را بخوانید چون به صورت مفصل درباره آن و کاربردهایی که دارد شرح داده ایم.

چرم سالامبور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چرم سالامبور چیست؟

چرم سالامبور نوعی چرم مرغوب است که از پوست گوسفند سالامبور (نژاد بومی خاورمیانه) فراوری می گردد. چرم به علت دوام، نرمی و بافت منحصربه فردش بسیار ارزشمند است و آن را به انتخابی محبوب برای کالاهای لوکس مانند کیف های دستی، کفش و مبلمان تبدیل می نماید. چرم سالامبور به علت بافت متمایز خود شناخته شده است که ظاهری مجلل و ظریف به آن می بخشد و آن را از سایر انواع چرم متمایز می نماید.

وقتی پوست گوسفند دباغی شده و موهای آن کاملا پاک گردد یک چرم عادی داریم. ولی وقتی همین چرم با اسید و نمک پرداخت و کنسرو گردد به آن چرم سالامبور می گوییم. این کار به ماندگاری بیشتر چرم یاری می نماید و نگرانی ها از آسیب تماشا چرم در حین صادرات یا نگهداری را تا حد زیادی کاهش می دهد. چون با پرداخت پوست به یاری آهک و دیگر مواد شیمیایی، پوست از حالت طبیعی نرمال خود خارج شده و به شرایط با ثباتی می رسد که به هیچ وجه فاسد نمی گردد.

یکی از ویژگی های کلیدی چرم سالامبور دوام استثنایی آن است. روغن های طبیعی موجود در پوست گوسفند به مقاوم شدن چرم در برابر سایش و پارگی یاری می نماید. بعلاوه آن را به ماده ای بادوام تبدیل می نماید که می تواند برای استفاده روزانه از آن بسیار قابل توجه باشد. علاوه بر این، نرمی چرم سالامبور آن را به گزینه ای مناسب و قابل اطمینان برای وسایلی مثل لباس و اکسسوری که با پوست در تماس هستند، تبدیل می نماید. این ترکیب از دوام و راحتی، چرم سالامبور را به ماده ای پرطرفدار برای محصولات سطح بالا تبدیل می نماید.

بافت منحصربه فرد چرم سالامبور یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن در بین طراحان و مصرف نمایندگان است. بافت چرم سالامبور متمایز و چشم نواز است و به هر وسیله ای که برای ایجاد آن استفاده می گردد، کمی رازآلودگی و تجمل می بخشد. این تنوع طبیعی در بافت چرم سالامبور، به هر وسیله ای ظاهر خاصی می بخشد که نمی توان آن را با چرم مصنوعی تجربه کرد. به طور کلی، چرم سالامبور یک ماده لوکس و همه کاره است که همچنان در صنایع مد و طراحی از ارزش بالایی برخوردار است.

انواع چرم سالامبور

سالامبور چرم به در دو دسته کلی سبُک و سنگین فراوری می گردد که هر بخش به قسمت های تخصصی تر تقسیم می شوند.

سالامبور سبک

  • سالامبور سبک گوسفندی
  • سالامبور سبک بزی

سالامبور سنگین

  • سالامبور سنگین شتری
  • سالامبور سنگین گاوی

کاربردهای چرم سالامبور چیست؟

از چرم سالامبور برای فراوری انواع محصولات چرمی استفاده می گردد. کیفیت این چرم بسیار بالاتر از چرم خام است و ماندگاری بسیار بالایی دارد. پس برترین گزینه برای فراوری کیف و کفش، لباس، مبلمان و هر محصول چرمی که فکرش را می کنید به شمار میرود. از این مدل چرم در مد و دکوراسیون استفاده می گردد.

استفاده از چرم سالامبور در مد و فشن

چرم سالامبور، که به علت رنگ و بافت متمایزش شناخته شده است، انتخابی محبوب در صنعت مد و فشن است. این نوع چرم به علت دوام و کیفیت بالا بسیار مورد توجه نهاده شده و آن را به گزینه ای مناسب برای فراوری اکسسوری های شیک و ماندگار تبدیل نموده است. بسیاری از طراحان مد چرم سالامبور را به علت ظاهر منحصربه فرد و انتقال حس لوکس آن برای ساخت کیف دستی، کفش، کمربند و سایر اکسسوری ها انتخاب می نمایند.

یکی از مزایای کلیدی چرم سالامبور در مد، قابلیت تطبیق پذیری آن است. این نوع چرم را می توان به راحتی رنگ آمیزی و پرداخت کرد تا به طیف گسترده ای از رنگ ها و حالت ها دست پیدا نمایند. این قابلیت استفاده از این چرم را برای سبک ها و گرایش های مختلف کاملا مناسب نموده است. بافت چرم سالامبور ظرافت خاصی را به هر کالای مد اضافه می نماید و آن را به انتخابی مطلوب برای لباس های غیررسمی و رسمی تبدیل می نماید. بافت صاف و لطیف آن نیز حسی لوکس منتقل و ظرافت را به هر لباسی اضافه می نماید.

علاوه بر جذابیت ظاهری، چرم سالامبور بسیار بادوام و مقاوم در برابر سایش و پارگی است. لباس ها و اکسسوری های ساخته شده از چرم سالامبور به علت طول عمر بالا و توانایی مقاومت در برابر فرسایش در اثر استفاده مداوم شناخته شده اند. همین موضوع استفاده از این چرم را به یک سرمایه گذاری عملی برای مصرف نمایندگان تبدیل می نماید.

استفاده از چرم سالامبور در دکوراسیون

قرن ها است که از چرم سالامبور به علت بافت و دوام باورنکردنی اش، در صنایع مختلف دکوراسیون و تزئینی استفاده می گردد. یکی از بارزترین کاربردهای چرم سالامبور در دکوراسیون، تودوزی مبلمان است. ظاهر غنی و مجلل چرم سالامبور جلوه ای ظریف را به هر قطعه از مبلمان می بخشد و آن را به انتخابی محبوب برای طراحان داخلی رده بالا تبدیل می نماید. بعلاوه دوام چرم سالامبور آن را به انتخابی کاربردی برای مبلمان های پر استفاده تبدیل می نمایدچون در برابر سایش و پارگی مقاوم است.

چرم سالامبور علاوه بر مبلمان، معمولاً برای فراوری دیوارپوش های تزئینی هم استفاده می گردد. بافت چرم سالامبور به دیوارها عمق و جذابیت بصری می بخشد و ظاهری لوکس در محیط ایجاد می نماید. درخشش طبیعی، تنوع بافت و تنوع رنگ این کالا را به ماده ای همه کاره برای ایجاد دیوارپوش های سفارشی شیک و مجلل تبدیل می نماید. علاوه بر این، چرم سالامبور معمولا در فراوری لوازم تزئینی مثل قاب عکس، سینی و جعبه های تزئینی هم کاربرد.

مرور کلی

چرم سالامبور در واقع چرم پرداخت شده یک نوع گوسفند خاورمیانه ای بوده که بعدها از روش پرداخت آن برای فراوری چرم های دیگر هم استفاده شد، اما نام سالامبور روی همه آن ها نهاده شد. این چرم دوام و بافت عالی دارد و می تواند در فراوری هر چیزی، از یک دستبند ساده تا کت و مبلمان، مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5184

به "چرم سالامبور چیست و چه کاربردهایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرم سالامبور چیست و چه کاربردهایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید