آنکارا خطاب به عربستان و متحداتش: دست شما به خون مردم یمن آلوده است

به گزارش تور آسیایی ارزان، آنکارا در واکنش به انتقاد بعضی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس این عملیات نظامی اش در سوریه بحث مناقشه یمن را به میان کشید و با کنایه ای تند این کشورها را به کشتن غیرنظامیان متهم کرد.

آنکارا خطاب به عربستان و متحداتش: دست شما به خون مردم یمن آلوده است

به گزارش یورونیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص خطاب کشورهای منتقد این عملیات در خلیج فارس گفت: شما که شمار زیادی کودک را در یمن کشته و یا در شرایط قحطی و گرسنگی قرار داده اید چگونه به خودتان اجازه می دهید از این عملیات انتقاد کنید؟

وزیر امور خارجه ترکیه در این سخنان به طور معین عربستان و کشورهایی که تحت رهبری ریاض در ائتلاف نظامی علیه یمن مشارکت دارند را خطاب قرار داده است. اشاره آقای چاووش اوغلو به مناقشه ای است که از چهار سال پیش با مداخله نظامی مستقیم ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان وارد مرحله تازه ای شد. این رویارویی نظامی تا کنون موجب کشته شدن ده ها هزار تن از جمله شمار زیادی از غیرنظامیان و گرسنگی و آوارگی میلیون ها تن از ساکنان این کشور شده است.

عربستان سعودی و امارات عربی متحده از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که پس از تهاجم نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه انتقاد کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 445

به "آنکارا خطاب به عربستان و متحداتش: دست شما به خون مردم یمن آلوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا خطاب به عربستان و متحداتش: دست شما به خون مردم یمن آلوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید