ائتلاف آمریکایی به طور رسمی پایگاه الحبانیه را به ارتش عراق واگذار کرد

به گزارش تور آسیایی ارزان، ائتلاف آمریکایی ضد داعش گفت که طی مراسمی به طور رسمی کنترل پایگاه الحبانیه را به نیروهای عراقی واگذار نموده است.

ائتلاف آمریکایی به طور رسمی پایگاه الحبانیه را به ارتش عراق واگذار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای آمریکایی امروز (شنبه) تمامی مواضع خود در پایگاه هوایی الحبانیه در استان الانبار را به نیروهای عراقی واگذار کردند.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، مراسم تحویل تمامی مواضع و امکانات این پایگاه با حضور مسئولان عراقی و آمریکایی برگزار گشت و این اقدام در راستای کاهش حضور آمریکا در پایگاههای نظامی عراق صورت می گیرد.

در این راستا ائتلاف آمریکایی نیز در بیانیه ای بیان نمود که این ائتلاف از پایگاه هوایی الحبانیه خارج شده و تمامی امکانات و ساختمان ها به ارزش 3.5 میلیون دلار را به دولت عراق انتقال داده است.

در این بیانیه آمده است که 500 نیروی ائتلاف از این پایگاه خارج می شوند و نیروهای عراقی خود قادر به مقابله با تروریست های داعش در استان الانبار هستند.

ائتلاف آمریکایی طی روزهای اخیر، چند پایگاه و مقر خود را ترک نموده و آن ها را به نیروهای عراقی تحویل داده است. بر اساس آخرین تخمین ها، بیش از پنج هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

در همین حال بعضی گروه ها و شخصیت های عراق عقب نشینی نیروهای آمریکایی از بعضی پایگاه هایشان در عراق را یک عقب نشینی صوری و غیر واقعی دانسته و معتقدند این یک عملیات جابجایی و بازاستقرار است.

بر اساس گزارش ها تصمیم آمریکا برای بر خروج از بعضی پایگاه ها و مراکز نظامی به دلیل این است که آمریکا از حملات مستمر علیه نظامیان خود بیم دارد و این پایگاه ها با توجه به حملاتی که طی یک سال اخیر علیه آنجا شده از شاخص های لازم برای تامین امنیت نظامیان آمریکایی برخوردار نیست.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 932

به "ائتلاف آمریکایی به طور رسمی پایگاه الحبانیه را به ارتش عراق واگذار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف آمریکایی به طور رسمی پایگاه الحبانیه را به ارتش عراق واگذار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید