ائتلاف سعودی 3179 بمب خوشه ای علیه یمن استفاده کرده است

به گزارش تور آسیایی ارزان، یک مقام یمنی گفت، ائتلاف سعودی از آغاز تجاوز به یمن تا کنون سه هزار و 179 بمب خوشه ای بر سر مردم بی دفاع این کشور ریخته است.

ائتلاف سعودی 3179 بمب خوشه ای علیه یمن استفاده کرده است

به نقل از المسیره یمن، علی صفره مسؤول مرکز مین روبی یمن یکشنبه شب گفت: بر اساس آمارهای دقیق به دست آمده هشت نوع بمب خوشه ای که ساخت آمریکا، انگلیس و برزیل بوده علیه یمن استفاده شده است.

وی افزود: شمار قربانیان بمب های خوشه ای در یمن بیش از یک هزار نفر است که بیشتر آنها زنان و بچه هایی هستند که در مناطق زراعی و مراتع کشته شدند.

صفره افزود، بمب های خوشه ای در استان های صعده، حجه، صنعاء، الحدیده، الجوف، عمران، محویت، ذمار و تعز استفاده شده است.

این مسؤول یمنی گفت: مشکل اصلی، بمب های خوشه ای عمل نکرده هستند و سازمان ملل متحد نیز مواد و ابزار لازم برای پاکسازی این بمب ها را در اختیار ما نمی گذارد و ائتلاف سعودی نیز اجازه ورود این مواد را نمی دهد.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. براثر این تجاوز تا به امروز هزاران یمنی کشته شدند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1487

به "ائتلاف سعودی 3179 بمب خوشه ای علیه یمن استفاده کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی 3179 بمب خوشه ای علیه یمن استفاده کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید