احتمال قطع یاری های جامعه جهانی به افغانستان

به گزارش تور آسیایی ارزان، وزیران خارجه و دارایی افغانستان هشدار دادند که یاری های اعلام شده جامعه جهانی در کنفرانس ژنو به افغانستان مشروط است و اگر شرایط آن ها اجرایی نشود امکان قطع یاری ها وجود دارد.

احتمال قطع یاری های جامعه جهانی به افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالهادی ارغندیوال وزیر دارایی افغانستان در مجلس این کشور در شرح درباره کنفرانس ژنو گفت که مجموع تعهدات جامعه دنیای برای یاری به افغانستان 13.4میلیارد دلار بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با تأکید بر اینکه یاری ها مشروط است، اضافه کرد: اگر شرایط جامعه دنیای برآورده نگردد احتمال کاهش و حتی قطع یاری ها وجود دارد، اما درصورت تحقق معیارها احتمال افزایش یاری ها نیز وجود دارد.

حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان نیز در این نشست گفت که همکاری دنیا با افغانستان مشروط و منوط به یک رشته شرایط است و بدون اجرای این شرایط، حمایت های سیاسی و یاری های مالی و مالی تعهدشده به افغانستان، صورت نخواهد گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: بخشی از این شرایط مربوط به صلح و بخش دیگر نیز به مسئله حکومتداری خوب و مسئولانه مرتبط است.

اتمر همچنین در ادامه گفت که جامعه دنیای به صراحت اعلام نموده که با هر صلحی در افغانستان موافق نیست و خواهان صلحی است که سبب حفظ و تقویت نظام جمهوری گردد.

به گزارش هشت صبح، وزیر خارجه افغانستان رعایت و نهادینه شدن حقوق بشر، حقوق زن و حقوق همه شهروندان، حاکمیت قانون، مبارزه با فساد در تمامی سطوح و حمایت از حقوق و آزادهای مدنی مردم را دیگر شروط جامعه دنیای برای ادامه یاری ها به این کشور دانست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1415

به "احتمال قطع یاری های جامعه جهانی به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال قطع یاری های جامعه جهانی به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید