اردوغان: آمریکا با پول هم به ما سلاح نمی فروشد، اما به تروریست ها رایگان سلاح می دهد

به گزارش تور آسیایی ارزان، رئیس جمهور ترکیه ضمن تأکید بر آمادگی آنکارا برای اقدام نظامی احتمالی در سوریه گفت که گرچه خواستار تقابل نظامی با آمریکا در سوریه نیست، اما نمی تواند حمایت این کشور از تروریست ها در سوریه را تاب بیاورد.

اردوغان: آمریکا با پول هم به ما سلاح نمی فروشد، اما به تروریست ها رایگان سلاح می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته (شنبه) در یک کنفرانس خبری قبل از عزیمت به نیویورک گفت که آنکارا آمادگی های لازم برای اقدام نظامی احتمالی در سوریه را تکمیل نموده است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، اردوغان که برای شرکت در هفتاد و چهارمین جلسه از مجمع عمومی سازمان ملل، به نیویورک سفر نموده است، گفت: ما آمادگی ها (برای عملیات احتمالی) در امتداد مرز را تکمیل نموده ایم. ما خواستار تقابل با آمریکا (در سوریه) نیستیم، اما نمی توانیم حمایت آنها از سازمان های تروریستی را نادیده بگیریم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اضافه نمود: من به [دونالد] ترامپ [رئیس جمهور آمریکا] گفتم که [واشنگتن] هزاران کامیون با بار تسلیحات [به سوریه ارسال نموده است. ما با پول هم نمی توانیم آن تسلیحات را خریداری کنیم اما شما به صورت رایگان این سلاح ها را در اختیار گروه های تروریستی قرار می دهید.

اردوغان ضمن انتقاد از حمایت واشنگتن از نمودهای سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) گفت: در حال حاضر، منطقه تقریباً به طور کامل از تروریست های داعش بازپس گرفته شده است، اما شما گروه جدیدی را تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه دعوت نموده اید. در حقیقت، هیچ فرقی بین نیروهای دفاعی سوریه (نیروهای دموکراتیک سوریه) و اتحاد دموکراتیک وجود ندارد.

آنکارا، نیروهای دموکراتیک سوریه را یکی از گروه های وابسته به گروه تروریستی پ ک ک (حزب کارگران کردستان) می داند.

ارتش ترکیه و آمریکا 16 مرداد موافقت کردند تا یک مرکز عملیات مشترک را به منظور ایجاد یک منطقه حائل در شمال سوریه ایجاد نمایند.

21 مردادماه اولین گروه از نظامیان آمریکایی وارد شهر ترکیه ای استان شانلی اورفه واقع در 50 کیلومتری از مرز سوریه شدند. آنکارا مدعی است هدف از تشکیل یک منطقه امن در مرز سوریه و ترکیه، ایجاد محلی برای اسکان آوارگان سوری است. ترکیه تهدید نموده است که اگر این منطقه تشکیل نشود، دروازهای مرزی اش را به سوی آوارگانی که خواستار سفر به اروپا هستند، باز می نماید.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 386

به "اردوغان: آمریکا با پول هم به ما سلاح نمی فروشد، اما به تروریست ها رایگان سلاح می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: آمریکا با پول هم به ما سلاح نمی فروشد، اما به تروریست ها رایگان سلاح می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید