اروپا نسبت به فروپاشی برجام به دلیل تحریم های آمریکا هشدار داد

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، سه کشور اروپایی امضا کننده برجام شامل فرانسه، انگلیس، آلمان به همراه دفتر عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای مشترک ضمن ابراز نگرانی عمیق از گام سوم برجامی ایران، از تهران درخواست نموده اند که به تعهدات برجامی حود پای بند بماند.

اروپا نسبت به فروپاشی برجام به دلیل تحریم های آمریکا هشدار داد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

در بیانیه سه کشور اروپایی از تهران خواسته شده تا از هر اقدامی که توافق هسته ای را نقض می نماید خودداری نماید و با آژانس بین المللی انرژی اتمی در همه بخش ها و موضوعات همکاری کند.

سه کشور اروپایی همچنین در بیانیه خود گفته اند که آژانس بین المللی انرژی اتمی، نصب سانتریفوژهای پیشرفته را در تاسیسات نظنز تایید نموده است.

هشدار نسبت به فروپاشی برجام از دیگر بخش های بیانیه سه کشور اروپایی است که این وضعیت در نتیجه تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران عنوان شده است.

گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام در واکنش به عدم اجرای تعهدات کشورهای اروپایی این توافق انجام شده و از 13 شهریورماه به صورت رسمی از سوی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام شد.

با این حال ایران تاکید نموده که در صورت پای بندی و عمل کردن کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام، امکان بازگشت به شرایط پیشین وجود دارد، هرچند اتحادیه اروپا هنوز اقدام تعیین و قابل توجهی برای عمل به تعهدات خود در برجام انجام نداده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 325

به "اروپا نسبت به فروپاشی برجام به دلیل تحریم های آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا نسبت به فروپاشی برجام به دلیل تحریم های آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید