از بیمه بیکاری کرونایی چه خبر؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: در ایام کرونا بالغ بر 6230 نفر متقاضی بیمه بیکاری در سامانه ملی بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

از بیمه بیکاری کرونایی چه خبر؟

غلامرضا اشرفی، امروز پنج شنبه 29 آبان به رسانه های گروهی گفت: افرادی که طبق قانون بیمه بیکاری مشمول قانون کار و تامین اجتماعی بوده اند توانستند از مزایای مصوب در ستاد ملی کرونا برای ماه های اسفند، فرودین و اردیبهشت ماه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگاران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: از خرداد ماه به بعد ادامه دریافت مقرری بیمه بیکاری با رعایت قانون بیمه بیکاری و تفاهم نامه مشترک برای افرادی که بیکاری آن ها تداوم داشته است با ثبت نام در سامانه جامع روابط کار بررسی شد.

اشرفی اعلام نمود: از ابتدای مردادماه سال جاری تا کنون 1140 نفر متقاضی بیمه بیکاری توسط کمیته های دو نفره اداره کار و شعب تامین اجتماعی رسیدگی شد و با توجه به بررسی های اجرا شده برای 575 نفر بیمه بیکاری برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه ملاک بر قراری بیمه بیکاری توجه به قانون بیمه بیکاری و تفاهم نامه مشترک است، یادآور شد: بررسی تمامی درخواست های متقاضیان صرفاً از طریق سامانه جامع روابط کار و غیر حضوری و هرگونه اعتراض متقاضیان نیز از طریق سامانه صورت می گیرد و نیازی به حضور در ادارات نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1353

به "از بیمه بیکاری کرونایی چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بیمه بیکاری کرونایی چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید