استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری جزو استان های برتر کشور است

به گزارش تور آسیایی ارزان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان ظرفیت های عظیم استان کرمان در بحث گردشگری گفت: استان کرمان در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو چهار استان برتر کشور است.

استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری جزو استان های برتر کشور است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات با ویزای کانادا کجا میشه رفت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، محمود وفایی امروز در نشست علمی صنایع دستی استان کرمان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان اظهار داشت: برگزاری نشست علمی کاری کشوری است و ما نیازمند تعامل و ارتباط هر چه بیشتر در حوزه صنایع دستی و دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به اینکه این برنامه نخستین فعالیت علمی بوده و این تعامل به پویایی هر چه بیشتر استان کرمان یاری می نماید گفت: در سال اقتصاد مقاومتی باید با استفاده از فرمول هایی نو به دنبال ویژگی هایی باشیم که اقتصاد ما را هم از برون و هم درون مقاوم کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو چهار استان برتر کشور است اضافه نمود: صنایع دستی به عنوان یکی از مصداق های مهم اقتصاد مقاومتی در امر توسعه استان و کشورمطرح است.

وی توضیح داد: اگر به درستی مفهوم و معنای اقتصاد مقاومتی را بخواهیم عملیاتی کنیم یکی از پایه های آن رونق و توسعه و بهره وری هر چه بیشتر از ظرفیت صنایع دستی است و با هم افزایی می گردد از این ظرفیت بهره لازم را برد.

وفایی با اشاره به اینکه در صنایع بزرگ برای ایجاد یک شغل باید بین 700 تا 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم ولی در صنایع دستی با دو میلیون تومان می توان یک شغل ایجاد کرد خاطر نشان کرد: این در حالی است که صنایع دستی در بسیاری موارد کاربرد مالی و ارزش اضافه نموده بالایی نیز دارد.

وی با بیان اینکه کشور ناگزیر باید به سمت صادرات غیرنفتی حرکت کند گفت: صنایع دستی می تواند در بحث صادرات غیرنفتی حرف اول را بزند و حتی اشتغال زایی کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه رونق فراوری صنایع دستی از مهاجرت روستائیان نیز جلوگیری می نماید بیان نمود: آنچه که باید در حوزه صنایع دستی اتفاق بیافتد از منظر بخش دولتی، باور است چرا که توجه به قابلیت صنایع دستی باور می خواهد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه صندلی استان کرمان در زمینه صنایع دستی به همت هنرمندان این هنر خوب بوده و موفقیت های خوبی نیز کسب نموده ایم گفت: در همه نمایشگاه های صنایع دستی کشور در زمینه فروش صنایع دستی استان استقبال مردم سایر نقاط ایران از صنایع دستی کرمان زیاد بوده و در بسیاری از نمایشگاه ها رتبه نخست فروش صنایع دستی را به دست آورده ایم که نشان از آن است که صنایع دستی ما از جهت ظرافت، کاربردی بودن، زیبایی و استفاده از مواد مرغوب حرف اول را می زند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 688

به "استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری جزو استان های برتر کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری جزو استان های برتر کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید