استعفای مقام ارشد کانادایی در پی رسوایی اقتصادی

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: رئیس دفتر نخست وزیر محافظه کار کانادا به خاطر نقشی که در رسوایی های اقتصادی فزاینده این کشور داشته از سمت خود استعفاء داد.

استعفای مقام ارشد کانادایی در پی رسوایی اقتصادی

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ نایجل رایت، رئیس دفتر استفان هارپر، نخست وزیر کانادا از حزب محافظه کار، روز گذشته (یکشنبه) و در پی ارائه مخفیانه یک چک به مبلغ 90 هزار دلار کانادا (87 هزار دلار آمریکا) به مایک دافی، یکی از اعضای مجلس سنا، به منظور یاری به وی در تأمین مخارجی که به نادرستی اعلام نموده بود، از سمت خود کناره گیری کرد.

اخبار مرتبط با این رسوایی اقتصادی روز 14 می منتشر شده بودند.

نمایندگان مخالف مجلس کانادا اعلام نموده اند که ارائه این چک قوانین اخلاقی را که بر اساس آنها سناتورها از دریافت هدایا ممنوع شده اند را نقض نموده و نیز پوزخندی بوده به وعده های تکراری دولت درباره افزایش مسؤولیت پذیری و پاسخگویی در اوتاوا. دافی، یکی از گزارشگران تلویزیونی شناخته شده، روز پنج شنبه از حزب محافظه کار استعفاء داد.

از زمان به قدرت رسیدن حزب محافظه کار در سال 2006 و وعده های آنها برای تصفیه دولت از مجموعه رسوایی هایی که منجر به سقوط دولت قبلی لیبرال شد، ماجرای یاری به مخارج اقتصادی تبدیل به بزرگترین رسویی پیش روی این حزب شد.

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهند که محافظه کارها در تعقیب لیبرال ها هستند، لیبرال هایی که از زمان روی کار آمدن جاستین ترودیو - فرزند پیر ترودیو، نخست وزیر سابق کانادا - به صورت مداوم بر محبوبیت عمومی خود افزوده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 211

به "استعفای مقام ارشد کانادایی در پی رسوایی اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای مقام ارشد کانادایی در پی رسوایی اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید