استقلال سوار بر قطار بی مقصد!

به گزارش تور آسیایی ارزان، افشاگری های تازه علی خطیر و پندار توفیقی علیه هم گویای عمق تخلفاتی است که در باشگاه استقلال انجام می گردد. خطاهایی که اگر استقلال همچنان در کورس بود باز هم از نظرها پنهان می ماند.

استقلال سوار بر قطار بی مقصد!

حمیدرضا عرب، بگو مگو های علی خطیر و پندار توفیقی در یک برنامه تلوزیونی و به درازا کشیدن جدل های آن ها به رسانه های مکتوب زوایای تازه ای از تخلفات مدیرتی در بدنه باشگاه استقلال را نمایان نموده است. افشاء گری های این دو علیه هم به حدی وسیع بود که دایره ای از سوالات مهم را پدید آورده است. پرسش هایی که هیچ پاسخی برایش نیست!

عمق تخلفات در مباحث قراردادی بازیکنان و مربیان به قدری وسیع است که متولیان اصلی باشگاه ونهاد های بالادستی مرتبط را به کنکاشی تازه درباره آنچه طی سال های اخیر در باشگاه استقلال رقم خورده، دعوت می نماید و حقیقتا باید روشن گردد که زیر پوست این باشگاه چه گذشته و چرا سلسله ای از تخلفات اداری، اقتصادی در قراردادها اتفاق افتاده است؟!

پرسش ها را می گردد این گونه پشت سر هم قطار کرد: چرا قرارداد وینفرد شفر به یک میلیون و 200هزار دلار افزایش پیدا نموده است، قراردادی که مجاز بود تا 600هزار دلار رجحان یابد؟ مسببان آن چه کسانی هستند؟ ماجرای مبالغی که در ازای فروش امید نورافکن گم شده نیز قابل پیگرد است. ظاهرا از حق انتقال این بازیکن فقط 50هزار دلار به حساب باشگاه آمده و تعیین نیست 200هزار دلار آن کجا رفته است. شاید سیدرضا افتخاری پاسخش را بداند.

اوج شگفتی ازافشاء گری اخیر اما از نقطه ای رقم می خورد که یک طرف این مجادله ها(توفیقی) مدعی شد باشگاه استقلال می توانسته مامه تیام را حفظ کند اما در ازای 400هزار دلار این بازیکن فروش رفته است. تیام در شرایطی از استقلال به تیم عجمان فروخته شده که مسئولان این باشگاه می توانستند اجازه جدایی به این بازیکن را ندهند. پرسش ما هم همین است. وقتی استقلال خود به تیام احتیاج داشت چرا این بازیکن در ازای 400هزار دلار فروخته شد و بازیکنان ناکارآمدی همچون گرو و نویمایر جذب شدند؟ عجیب نیست که بازیکنی با آن سطح از تاثیرگذاری به حراج گذاشته می گردد و به جایش بازیکنانی با کمترین ارزش فنی و با دریافتی هایی بیشتر از آن حق انتقال، جذب می گردد؟

درلابه لای این بحث ها نکته دیگری هم بیرون آمد. خطیر ادعا نموده که شفر گونسالوس و پاتوسی را نمی خواسته. این ادعا فارغ از آنکه دید فنی شفر را در مقابل مرتبه بازیکنان زیر سوال می برد آشکار می نماید که جذب بازیکنان از راهی جز کانال مربی صورت گرفته است. این هم خود یک هرج و مرج و تخلف بزرگ است که هرگز به آن توجهی نشده است.

تردیدی نیست اگر استقلال به پدیده نمی باخت و از دایره مدعیان قهرمانی دور نمی شد و در لیگ قهرمانان آسیا نیز شانس آن چنانی برای صعود نداشت هیچ یک از این افشاء گری ها انجام نمی شد اما شکست های اخیر بوده که درواقع باعث شده افکار عمومی پی به ماوقع آنچه زیر پوست استقلال می گذرد، ببرد و از ریز اتفاقات مطلع گردد.

این شکست ها را از منظری باید به فال نیک هم گرفت. باخت هایی که مقدمه ای شده برای افشای حقایق و شکاف هایی که میان تصمیم گیران باشگاه استقلال وجود دارد. تخلفات سیستماتیکی که لطمه بزرگی بر پیکره این باشگاه وارد ساخته است و استقلال را درگیر مسائل عدیده نموده است و دود آن ها تا سال ها چشم ها را کور خواهد نمود. به راستی چه کسی می تواند از عهده این همه دیون برآید؟

نقطه ای که البته سال ها است دنبالش می گردیم همین جا است. تصمیم های فکر نشده، بدون حساب و کتاب و بی منطق که ریشه ناکامی های چند ساله استقلال بوده است. استقلال در حقیقت به همین دلیل است که سال ها است پشت جام قهرمانی مانده و حسرت تکرار افتخارات گذشته را می خورد. باید جورثومه همه مصائب استقلال در علل ناکامی را در همین ماجراها جست و جو کرد. نه جای دیگری.

استقلال کارش به جایی رسیده که با این مدیران به شخصی که مدرک مربیگری ندارد(فرزند خلف آقای شفر) در مجموع 220هزار دلار پول می دهد! حیرت انگیز نیست؟ این استقلال عجیب خسته کننده شده است.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 120

به "استقلال سوار بر قطار بی مقصد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال سوار بر قطار بی مقصد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید