افزایش اشتغال فناوران و فروش شرکت های دانش بنیان از اهداف پارک علم و فناوری البرز است

به گزارش تور آسیایی ارزان، رئیس پارک علم و فناوری البرز در بازدید مسئولان مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور از این پارک بر مهارت آموزی مربیان و فناوران، تاکید نمود.

افزایش اشتغال فناوران و فروش شرکت های دانش بنیان از اهداف پارک علم و فناوری البرز است

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، مسئولان مرکز تربیت فنی سازمان فنی و حرفه ای استان البرز در پارک علم و فناوری البرز حضور یافته و از بخش های مختلف آن بازدید کردند.

در این بازدید که با همراهی مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز صورت گرفت، زمینه ها و راه چاره های توسعه همکاری ها در زمینه کسب مهارت مربیان سازمان فنی و حرفه ای در پارک علم و فناوری البرز، مهارت آموزی جوانان و دانش آموختگان و تهیه و تدوین استاندارد ها و مهارت ها و … مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

عباسی در ابتدای این بازدید با اشاره به فعالیت ها و ظرفیت های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز گفت: خوشحالیم که ریاست فعلی سازمان فنی و حرفه ای فردی دانشگر و مهارت محور است و با ادبیات دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری آشنایی کامل دارد که این می تواند زمینه ساز همکاری های خوبی بین پارک های علم و فناوری و مراکز فنی و حرفه ای کشور باشد.

رئیس پارک علم و فناوری البرز بر توسعه همکاری با مدل برنده و برنده اشاره و تاکید نمود: در پی افزایش اشتغال فناوران و فروش شرکت های دانش بنیان و فناور و همکاری و هم افزایی بیشتر شرکت ها و مراکز رشد فعال در این مجموعه با بخش های مختلف مهارتی و فناوری به ویژه مراکز فنی و حرفه ای هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم فنی و حرفه ای و هم پارک علم و فناوری البرز دو مجموعه عملیاتی هستند، توضیح داد: مشکل خاصی در زمینه تامین منابع و پول در کشور وجود ندارد چرا که مشکل اصلی بحث مهارت است و باید مهارت آموزی جوانان و دانش آموختگان را جدی بگیریم.

در ادامه این نشست رضا باجولوند، رییس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور با اشاره به امکانات خوب مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز گفت: با توجه به احتیاج روز باید تغییراتی در ارائه آموزش ها ایجاد کنیم. در حال حاضر به فراوری محتوا، استاندارد سازی و منابع آموزشی احتیاج داریم که باید در این زمینه ها با پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و مراکز نوآوری بیش از پیش همکاری کنیم.

باجولوند اضافه کرد: مهارت های آینده، اشتغال و کارآفرینی و دانش آموختگان، ارتباط دانشگاه و صنعت، توسعه آموزش های مهارتی به کشور های همسایه و … از زمینه های همکاری ما با پارک علم و فناوری البرز است.

رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور توضیح داد: خواستار استفاده از هدایت ها و مشاوره های پارک علم و فناوری البرز برای توسعه هم افزایی و مهارت آموزی خوب و موثر برای مربیان و فراگیران آموزش ها هستیم؛ مربیان باید از ظرفیت های خوب پارک علم و فناوری البرز بهره مند شوند؛ استفاده از زیرساخت ها، توسعه برنامه ریزی ها و پژوهش ها برای ما ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه 600 مرکز دولتی، 11 هزار آکادمی فنی و حرفه ای آزاد در کشور وجود دارد گفت: سازمان، یک میلیون و پانصد هزار نفر را براساس استاندارد های بین المللی، آموزش مهارتی می دهد و گواهینامه های فنی و حرفه ای در بحث اعزام نیروی کار و بحث صلاحیت نیروی کار بسیار اهمیت دارد.

باجولوند با اشاره به ظرفیت های مرکز تربیت مربی استان البرز گفت: این مرکز 16 هکتار وسعت دارد، این مرکز تنها مرکزی است که با رویکر کاملاً کاربردی مربی تربیت می نماید؛ 17 دپارتمان تخصصی در این مرکز در کرج فعالیت دارد و حدود 50 دپارتمان تخصصی نیز در کل کشور است که می توانیم این ظرفیت ها را با همکاری و تعامل پارک های علم و فناوری به ویژه پارک علم و فناوری البرز متحول کنیم.

رییس مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سرانجام ضمن بازدید از نمایشگاه دایمی محصولات فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز از رئیس و مدیران پارک علم و فناوری البرز برای بازدید از مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2091

به "افزایش اشتغال فناوران و فروش شرکت های دانش بنیان از اهداف پارک علم و فناوری البرز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اشتغال فناوران و فروش شرکت های دانش بنیان از اهداف پارک علم و فناوری البرز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید