افزایش نگرانی ها از شیوع گسترده دلتای کرونا در آمریکا

به گزارش تور آسیایی ارزان، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا گفته اند که تا خاتمه ماه ژوئیه، 93.4 درصد مبتلایان به ویروس کرونا با گونه دلتا بیمار شده اند.

افزایش نگرانی ها از شیوع گسترده دلتای کرونا در آمریکا

به گزارش خبرنگاران، گونه دلتا، با فرستادن روزانه هزاران نفر به بیمارستان ها طی تنها هفته های اخیر، حساب و کتاب های دولت بایدن برای انتها دادن به همه گیری را به طور کلی به هم ریخت.

متخصصان بیماری های واگیردار امیدوار بودند تا با واکسیناسیون 70 تا 80 درصد مردم، همراه با رعایت اصول ایمنی بهداشتی، همه گیری کرونا را تحت کنترل درآورند. اما نوع واگیردارتر دلتا، واکسیناسیون حدود 90 درصد جمعیت را طلب می کند.

به گزارش واشینگتن پست، واکسینه کردن نود درصد مردم آمریکا و جهان ممکن است سال ها طول بکشد؛ و در این مدت، با وجود تعداد زیادی افراد واکسینه نشده، گونه دلتا فرصت مناسبی برای توسعه بیشتر و بیمار کردن تعداد زیادتری از مردم، و در عین حال جهش ژنتیکی خواهد داشت.

غلبه نوع دلتا در آمریکا، بر یک تابستان نسبتا رها از قید و بند های بهداشتی دست و پا گیر مربوط به بیماری کرونا نقطه پایانی گذاشت. به محض اینکه مدارس و مشاغل آماده بازگشایی و آغاز کار در سطح عادی شدند، دومرتبه استفاده از ماسک در محیط های سربسته و رعایت بسیاری دیگر از موارد ایمنی در نقاط مختلف آمریکا اجباری شد.

آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی در آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفته بود آمریکا در جهت اشتباه پیش می رود، زیرا تعداد موارد ابتلا به کووید 19 به ویژه در میان آمریکایی های واکسینه نشده همچنان افزایش می یابد و از افراد واکسینه نشده می خواهیم واکسن بزنند.

رسانه های آمریکایی به نقل از دانشگاه هاپکینز گزارش می دهند، تعداد روزانه مبتلایان از 11 هزار نفر در ماه ژوئن، اکنون در ماه آگوست به بیش از 100 هزار نفر رسیده و تعداد جانباختگان هم روزانه از 270 نفر در دو هفته گذشته به 500 نفر در روز رسیده است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1784

به "افزایش نگرانی ها از شیوع گسترده دلتای کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نگرانی ها از شیوع گسترده دلتای کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید