افشای اطلاعات سه شرکت بورسی

به گزارش تور آسیایی ارزان، طی روز های اخیر بعضی از شرکت های بورسی افشای اطلاعات با اهمیت در گروه های الف و ب داشتند که تفسیر و تحلیل آن ها می تواند دید روشنی در زمینه فعل و انفعالات بنیادین سهام این شرکت ها داشته باشد. اهمیت این گونه اطلاعیه ها برای سهامداران در میزان تاثیرگذاری رویداد بر کل درآمد و هزینه های شرکت هاست که در این برش کوتاه کوشش شده به آن ها پرداخته گردد.

افشای اطلاعات سه شرکت بورسی

موسسه ملل در یک اطلاعیه گروه الف از اقدام خود به واگذاری و فروش 5/ 5 دانگ از دو قطعه زمین تملیکی به مساحت 10.313 مترمربع خبر داده است. طبق این اطلاعیه دو قطعه زمین مذکور با بهای تمام شده 3.140 میلیارد ریال و به مبلغ 10.004 میلیارد ریال فروش رفته و مبلغ 6.864 میلیارد ریال سود حاصله در دفاتر موسسه ثبت شده است. بر اساس این اطلاعیه شرکت خریدار این قطعه زمین شرکت توس بان امین بوده است.

شرکت سرمایه گذاری قم هم در اطلاعیه ای از دلایل عدم ارائه به موقع صورت های اقتصادی میان دوره ای شرکت یادشده گفته است. در این اطلاعیه گفته شده است: به علت اهمیت صورت های اقتصادی میان دوره شش ماهه منتهی به 30 اسفند 1399 و دریافت اطلاعات از شرکت های سرمایه پذیر و همچنین مصادف با برگزاری مجمع عمومی عادی و ثبت نام داوطلبان هیات مدیره در وقت پایانی فروردین با حجم زیاد گزارش اقتصادی منتهی به 30 اسفند 1399حسابرسی نشده با یک روز تاخیر ارسال شد.

این شرکت به دلیل عدم انتشار به موقع اطلاعات میان دوره ای از سوی ناظر بازار مشمول فرآیند تعلیق قرار گرفته است. دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات - گروه الف عنوان یکی از اطلاعیه های دیگر اخیر بود که از سوی شرکت ایرپارت صنعت (کاربراتور ایران) در سایت کدال منتشر شده است. مرجع صادرکننده این مجوز شرکت ساپکو ذکر شده است که طی آن محصولاتی در مجموعه های اویل پمپ، دریچه هوا، واتر پمپ و منیفولد پلاستیکی از متوسط قیمت 268 هزار تومان به 323 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

در این اطلاعیه آمده است: با انعقاد قرارداد جدید با شرکت ساپکو، نرخ مجموعه های اویل ماژول، واتر پمپ و دریچه هوا به طور میانگین حدود 58 درصد افزایش داشته است که در نتیجه از این بابت معادل 120 میلیارد ریال برای 12 ماهه سال 1399 تعدیل افزایش نرخ فروش محاسبه و ثبت شده است که در فعالیت ماهانه اسفند سال 1399 به صورت اصلاحی منعکس خواهد شد.

طبق اطلاعیه یاد شده شرکت ایرپات صنعت از این محصولات در سال اقتصادی قبل به میزان 39 میلیارد تومان درآمد کسب نموده است؛ رقمی که 23 درصد از کل درآمد های شرکت یادشده را به خود اختصاص می داده است.

این شرکت همین طور در یک اطلاعیه جداگانه عنوان نموده با انعقاد قرارداد جدید با شرکت مگاموتور، نرخ مجموعه های اویل پمپ، دریچه هوا، واتر پمپ و منیفولد پلاستیکی به طور میانگین حدود 23 درصد افزایش داشته است که در نتیجه از این بابت معادل 127 میلیارد ریال از تاریخ1/ 04/ 1399 لغایت 30/ 12/ 1399 تعدیل افزایش نرخ فروش محاسبه و ثبت شده است که در فعالیت ماهانه اسفند سال 1399 به صورت اصلاحی منعکس خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1635

به "افشای اطلاعات سه شرکت بورسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای اطلاعات سه شرکت بورسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید