امیرعبداللهیان: ایده های متنوعی را یرای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها در جریان سفر به باکو به همراه دارم

به گزارش تور آسیایی ارزان، وزیر امور خارجه با بیان این که ایده های متنوعی را یرای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها در جریان سفر به باکو به همراه دارم، گفت: خوشحالیم روابط دو کشور رو به رشد، توسعه و تحکیم است.

امیرعبداللهیان: ایده های متنوعی را یرای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها در جریان سفر به باکو به همراه دارم

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در بدو ورود به باکو در جمع خبرنگاران گفت: امروز ملاقاتهای سطح بالایی را با مقامات جمهوری آذربایجان خواهیم داشت و خوشحالیم روابط دو کشور رو به رشد و توسعه و تحکیم است.

وی افزود: ایده های متنوعی را برای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها در جریان این سفر به همراه دارم که در ملاقات با رئیس جمهور آذربایجان این ایده ها مطرح خواهد شد.

امیرعبداللهیان گفت: در سه ماه گذشته با همتای خودم وزیر خارجه جمهوری آذربایجان تماس های زیادی داشتیم و حداقل دو یا سه ملاقات حضوری در نیویورک، عشق آباد و اسلام آباد انجام شد و در خصوص چارچوب های خوبی برای توسعه همکاری ها توافق کردیم که ان شاءالله در جریان این سفر این چارچوب ها را در ملاقات با رئیس جمهوری آذربایجان (الهام علی اف) نهایی خواهیم کرد و پس از آن شاهد رفت و آمد هر چه بیشتر هیأت های اقتصادی. بازرگانی و فرهنگی دو کشور به مرکز ها و سایر مراکز خواهیم بود.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (چهارشنبه) به منظور ملاقات و گفت وگو و تبادل نظر در خصوص راه های توسعه مناسبات دوجانبه و همچنین تحولات منطقه ای با مقامات عالیرتبه جمهوری آذربایجان، در راس هیأتی راهی این کشور شده بود، دقایقی قبل وارد باکو شد.

وی در این سفر ضمن ملاقات با جیحون بایراموف همتای آذربایجانی خود با الهام علی اف رئیس جمهور، و صاحبه غفاراوا رئیس مجلس و همچنین معاون نخست وزیر این کشور ملاقات و گفت وگو خواهد کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این از سفر آخر هفته امیرعبداللهیان به باکو خبر داده و گفته بود: وزیر خارجه دعوت از قبل داشت و این برنامه در دستورکار است و اگر هماهنگ شود آخر این هفته این سفر کوتاه انجام می شود. موضوعات زیادی در حوزه دوجانبه و توسعه روابط تجاری و اقتصادی در دستورکار دو کشور است.

به گزارش فارس، این نخستین سفر امیرعبداللهیان به باکو بعد از تصدی وزارت امور خارجه است. امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد با یکدیگر ملاقات و گفت وگو کرده بودند. وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این ملاقات از فرایند رو به رشد روابط ابراز خرسندی کردند.

وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست سران اکو در عشق آباد هم با یکدیگر ملاقات کردند. وزیر امور خارجه کشورمان نیز ملاقاتش با همتای آذربایجانی در عشق آباد را مثبت و محبت آمیز خواند و با بیان این که دو کشور و دو ملت فراتر از همسایگی، خویشاوند هستند، بیان نمود: به توسعه مناسبات با همسایگان ادامه خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1971

به "امیرعبداللهیان: ایده های متنوعی را یرای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها در جریان سفر به باکو به همراه دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: ایده های متنوعی را یرای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها در جریان سفر به باکو به همراه دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید