انتقاد نخست وزیر اسبق انگلیس از راهبرد ترامپ در خصوص کرونا

به گزارش تور آسیایی ارزان، نخست وزیر اسبق انگلیس، در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی، راهبرد ترامپ در مواجهه با بیماری کرونا را زیر سؤال برد و در خصوص پیامد های اقدامات جهانی در نظر گرفته شده در خصوص این بیماری هشدار داد.

انتقاد نخست وزیر اسبق انگلیس از راهبرد ترامپ در خصوص کرونا

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی نیوز ضمن زیر سؤال بردن عملکرد ترامپ در مواجهه با کرونا عنوان نمود که مسئله ای که هم اکنون بسیار اهمیت دارد این است که چطور دنیایان را کنار یکدیگر بیاوریم.

به نوشته وبگاه ان بی سی نیوز، تونی بلر با زیر سؤال بردن رویکرد ترامپ نسبت به بیماری کرونا به پیامد های مالی وحشتناک ناشی از اقدامات در نظر گرفته شده برای این بیماری در دنیا اشاره نمود و گفت: کشور هایی به سرعت تعطیلی ها را اعمال کردند، تست و پیگیری بیماری کرونا را انجام دادند، موجب می شوند که شما در اقتصاد شجاع تر باشید.

وی در ادامه گفت: به نظرم مسئله ای که هم اکنون در کشور های غربی وجود دارد این است که مردم در خصوص خطرات این بیماری به خوبی مطلع شده اند. اما به نظر من آنها به اندازه کافی درباره خطرات سقوط مالی مطلع نشده اند.

از زمانی که بیماری کرونا در آمریکا شیوع پیدا نموده است، انتقاد های بسیاری نسبت به عملکرد ترامپ در مواجهه با این بیماری شده است. ماه گذشته اوباما در ارتباط با این بحران، ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و گفت هیچ طرح ملی منسجمی برای رسیدگی به این بحران در دستور کار دولت آمریکا قرار ندارد.

این بیماری و در نتیجه تعطیلی های بعد از آن، به اقتصاد دنیا ضربه سختی زده است. در سه ماهه اول سال 2020 و بعد از رکود عظیم دهه 30 میلادی، آمریکا شاهد سقوط در اقتصاد خود بوده است.

تونی بلر در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه ویروس کرونا ممکن است با تزریق مواد ضد عفونی کننده معالجه گردد، گفت: به نظرم بیشتر مردم درک خواهند کرد که من چه فکری در ذهنم دارم، اما گاهی اوقات خوب است که آن را به زبان نیاورم.

تونی بلر در خاتمه گفت وگوی خود با شبکه خبری ان بی سی گفت که بیشتر درمورد نبود یک هماهنگی دنیای نگران است.

نخست وزیر اسبق انگلیس همچنین در مقایسه دولت ترامپ با دولت های پیشین آمریکا گفت: وقتی به گذشته و زمانی که من با بیل کلینتون و جورج بوش و حتی اوباما همکاری ارتباط داشتم، بر می گردیم، مسئله مهم این بود که چطور دنیا را در کنار یکدیگر بیاوریم.

وی همچنین گفت این همکاری شامل کوشش در کنار یکدیگر برای کشف یک واکسن برای این بیماری، یافتن یک راه درمان و افزایش قابلیت تست این ویروس و همچنین اتخاذ اقدامات مطمئن مالی است تا مسائل مالی دنیا کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1059

به "انتقاد نخست وزیر اسبق انگلیس از راهبرد ترامپ در خصوص کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نخست وزیر اسبق انگلیس از راهبرد ترامپ در خصوص کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید