انتقاد چاووش اوغلو از سازمان ملل و اتحادیه اروپا

به گزارش تور آسیایی ارزان، وزیر امور خارجه ترکیه بر این باور است که بعضی نهادهای بین المللی از روند تحولات جهانی عقب مانده اند.

انتقاد چاووش اوغلو از سازمان ملل و اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ترک٬ مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیروز در آنالیای آنتالیا و در جمع مسئولین و ورزشکاران گفت: در دنیا سیاست٬ چیزی به نام دوست دائمی و دشمن دائمی وجود ندارد و باید کوشش کرد تا با سیاست خارجی انسان محور٬ بر شمار دوستان اضافه نموده و از شمار دشمنان کاست. ما می توانیم همه بحران ها را مدیریت کنیم و در بسیاری از مسائل منطقه ای و دنیای نیز نقش میانجی را ایفا کنیم.

چاووش اوغلو در ادامه اضافه نمود: ما شاهد تغییر و تحولات شتابان و مهمی در دنیا هستیم، اما متاسفانه بعضی از نهادهای بین المللی همچون سازمان ملل٬ اتحادیه اروپا و شورای اروپا از این تغییر و تحولات مهم عقب مانده اند.

وزیر امور خارجه ترکیه اضافه نمود: در سال 2023 میلادی باید درآمد ترکیه از محل توریسم به 50 میلیارد دلار برسد و هر سال 50 میلیون نفر گردشگر به کشور ما سفر نمایند و در فاز بعدی به سوی هدف پذیرایی از 70 میلبیون گردشگر و به دست آوردن درآمد 70 میلیارد دلاری حرکت کنیم.

چاووش اوغلو در خاتمه به درگیری لفظی خود با یکی از نمایندگان مجلس فرانسه اشاره نمود که چندی پیش در آنتالیا و در نشست ناتو با او دچار تنش و دعوا شد و گفت: بعضی کشورها عادت دارند که خود را مانند ارباب ببینند و همه را نصیحت نمایند و هیچگاه کسی چیزی علیه آنها نگوید. آنها عادت ندارند سخن مخالف بشنوند، اما ما آنها را عادت خواهیم داد و باید عادت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 125

به "انتقاد چاووش اوغلو از سازمان ملل و اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد چاووش اوغلو از سازمان ملل و اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید