انگلیسی ها در افغانستان می مانند

به گزارش تور آسیایی ارزان، ایسنا نوشت: روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد، نیروهای ویژه انگلیس قصد دارند پس از خروج سربازان، در افغانستان باقی بمانند.

انگلیسی ها در افغانستان می مانند

براساس این گزارش، انتظار میرود بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه در نشست شورای امنیت ملی تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

با این حال، یک سرباز سابق سرویس هوایی ویژه انگلیس در افغانستان به این روزنامه گفت که تصمیم تقریبا گرفته شده است و گروه کوچکی از نیروها به اسم مستشار در این کشور باقی خواهند ماند.

او گفت نقش سرویس هوایی ویژه انگلیس در افغانستان، آموزش یگان های افغان و استقرار در کنار آنها به اسم مستشار است.

این نظامی سابق انگلیسی گفت: زمان مشخصی برای حضور نیروهای ویژه انگلیسی در سراسر این کشور مشخص نشده است. تا زمانی که آنها ببینید ارزش دارد، این نیروها را در آنجا نگه میدارند. در حال حاضر آنجا جای خوشایندی نیست، مردم میترسند و حق هم دارند. طالبان کنترل منطقه ها حومه را در دست دارد و فقط منتظر است نیروهای ائتلاف بروند. آنها بارها روشن نموده اند که صلح آنها با ائتلاف است، نه دولت افغانستان. این کشور منفجر خواهد شد.

با این حال، یک منبع نظامی ارشد با اشاره به اینکه بوریس جانسون هنوز تصمیمی نگرفته است، گفت: وظیفه ما این است که طیفی از گزینه های مختلف را در اختیار دولت قرار دهیم.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس هم گفت: لندن رایزنی هایی درباره آینده حمایت مان از افغانستان با آمریکا و متحدان بین المللی دارد.

در همین حال، صدها نظامی افغان همزمان با پیشروی طالبان در منطقه ها شاقتصادی افغانستان به تاجیکستان گریختند. براساس اعلام کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان، بیش از 300 نظامی افغان از دست طالبان وارد این کشور شده اند.

وزارت دفاع آمریکا هم گفته است به تامین اقتصادی و مشاوره به نیروهای افغان پس از خروج نظامیان آمریکایی ادامه خواهد داد و ناوگان کوچکی از هواپیما و بالگرد را آنجا میگذارد. با این حال، پیشروی سریع طالبان موجب شده تا ارزیابی های اطلاعاتی آمریکا شانس بقای دولت کابل را کم قلمداد نمایند و اکنون تحلیلگران پیش بینی مینمایند که دولت ظرف شش تا دوازده ماه سقوط میکند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1736

به "انگلیسی ها در افغانستان می مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیسی ها در افغانستان می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید