اگر سازوکارهای داخلی اصلاح گردد موانع تحریم به چشم نخواهد آمد

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران/مرکزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر ساز و کارهای داخلی اصلاح گردد موانع تحریم به چشم نخواهد آمد.

اگر سازوکارهای داخلی اصلاح گردد موانع تحریم به چشم نخواهد آمد

سیدرضا فاطمی امین شامگاه آدینه 23 مهرماه در حاشیه بازدید از دهکده گل محلات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدید اجرا شده از نمایشگاه دائمی سنگ ظرفیت های خوبی مشاهده و مقرر شد تا 10 روز آینده جلسه ویژه برای صادرات سنگ برگزار و برنامه یک ماهه از سوی رئیس سازمان صمت استان به عنوان پیش نویس آماده و در اختیار همه فعالان این بخش قرار گیرد و تا دو هفته پس از آن نهایی گردد.

وی در مورد پایانه های صادراتی گل اضافه نمود: به نظر می رسد کار ویژه در این خصوص می توان انجام داد و حمایت های لازم به ویژه در مورد صادرات انجام خواهد گرفت. گفته شده صادرات گل می تواند در سال آینده به 250 میلیون دلار برسد که برای اینکه این رقم محقق گردد هر اقدامی احتیاج باشد انجام خواهیم داد.

وزیر صمت در مورد ظرفیت های استان مرکزی توضیح داد: استان مرکزی یکی از استان های برتر کشور در حوزه صنعت است و حوزه ماشین سازی در این استان رونق زیادی دارد. به نظر می رسد این استان به لحاظ سابقه صنعتی و ظرفیت صنعتی ویژگی های خاصی دارد که تا جای ممکن حمایت های لازم از این صنایع صورت خواهد گرفت.

فاطمی امین بیان نمود: در مورد صنایعی از جمله ماشین سازی و... دنبال تجمیع تقاضا هستیم بطوری که به عنوان مثال در مورد هپکو اینگونه عمل خواهیم کرد که با ارائه فراخوان از بین مصرف نمایندگان و متقاضیان، تعدادی از آنها شناسایی و سپس حمایت اقتصادی از آنها صورت گیرد و سفارش خوبی برای شرکت ثبت گردد.

وی اضافه نمود: گاهی اوقات کم کاری از سوی ما سبب فرافکنی می گردد و ما به چیزی خارج از دسترس وزن زیادی می دهیم، بارها گفته ام به هیچ وجه فرافکنی نخواهیم کرد، فرصت های زیادی در کشور داریم و تحریم ها خیلی کمتر از موانع موجود در سازوکار های داخلی است و اگر ساز و کارهای داخلی اصلاح گردد موانع تحریم به چشم نخواهد آمد.

وی بعلاوه در حاشیه بازدید از شرکت مانا انرژی پاک خمین فراورینماینده پنل های خورشیدی در شهرک صنعتی خمین اظهار کرد: در حال حاضر جهت گیری جهانی به سمت افزایش فراوری برق از انرژی خورشید است و در کشور ما نیز وزارت نیرو 10 هزار مگاوات در این خصوص برنامه ریزی نموده است، در واقع از 35 هزار مگاواتی که برای افزایش فراوری برق در نظر گرفته شده قرار شده 10 هزار مگاوات با استفاده از انرژی خورشیدی تامین گردد، بر این اساس این واحد در این حوزه بسیار ارزشمند است و بیش از هزار مگاوات پنل خورشیدی در سال می تواند فراوری کند.

فاطمی امین اضافه نمود: مدیران این واحد برنامه ریزی نموده اند که یک زنجیره کامل ایجاد نموده و تمامی بخش هایی که برای ساخت پنل های خورشیدی ضروری است فراوری نمایند ما نیز قول دادیم برای تامین زمین به آنها یاری کنیم. این واحد صنعتی در حال حاضر فضای 30 هکتاری در اختیار دارد ولی به فضای 100 هکتاری احتیاج دارد که قرار شد ظرف یکماه مجوز شهرک خصوصی به آنها بدهیم که کارشان تسریع گردد.

وی با اشاره به پروژه پتروشیمی خمین نیز گفت: در کشور در حوزه صنایع بالادستی پتروشیمی سرمایه گذاری بسیار خوبی انجام داده ایم اما متاسفانه بدلیل کمبود صنایع میان و پایین دستی پتروشیمی در کشور محصولات نیمه خامی را صادر می کنیم و اشتغالی که باید به دست بیاید اتفاق نمی افتد .

وزیر صمت با بیان اینکه در حال حاضر 900 هزار تن پلی پروپیلن در کشور فراوری می گردد که تقریبا متناسب با احتیاج فعلی کشور است و کمی کسری داریم اضافه نمود: واحدی که در خمین احداث می گردد می تواند به تامین احتیاج کشور یاری کند البته با توسعه دیگر صنایع شاید لازم باشد واحدهای فراوری پلی پروپیلن دیگری را احداث کنیم ولی کاری که در حال حاضر در پتروشیمی خمین قرار است انجام گردد از لحاظ ایجاد ارزش اضافه نموده بسیار ارزشمند است.

بر اساس این گزارش، درمانگاه شبانه روزی نیکفر شهر نیم ور نیز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1883

به "اگر سازوکارهای داخلی اصلاح گردد موانع تحریم به چشم نخواهد آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سازوکارهای داخلی اصلاح گردد موانع تحریم به چشم نخواهد آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید