بازگشت امدادگران حادثه علم کوه پس از یک هفته

به گزارش تور آسیایی ارزان، کوهنوردانی که برای امدادرسانی به ارتفاعات 4600 متری علم کوه اعزام شده بودند پس از یک هفته، امروز 29 دی 1400، به آغوش خانواده بازگشتند.

بازگشت امدادگران حادثه علم کوه پس از یک هفته

به گزارش دنیای سفر؛ تیم امدادگران گرفتار شده در علم کوه که برای نجات دو کوهنورد راهی ارتفاع 4600 متری شده بودند، صبح امروز به وسیله بالگرد به منطقه امن منتقل شدند.

با توجه به اعلام حادثه برای دو کوهنورد در علم کوه، هفته قبل یک تیم کوهنوردی متشکل از امدادگران هلال احمر و کوهنوردان فدراسیون کوهنوردی به ارتفاع 4600 متری علم کوه اعزام شدند.

متاسفانه به دلیل شرایط سخت جوی هر دو کوهنورد جان خود را از دست دادند و به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات نیز در هفته گذشته ممکن نبود.

تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر امروز پیروز شد تا امدادگران اعزامی را نجات داده اما شرایط برای انتقال پیکرهای کوهنوردان فراهم نبود که پس از پایدار شدن شرایط جوی، پیکر این عزیزان نیز منتقل خواهد شد.

با حضور مسئولین سازمان امداد و نجات، فدراسیون کوهنوردی و سرپرست فنی عملیات، اعضای تیم اعزامی به علم کوه که در شرایط سخت بر روی گرده آلمان ها عملیات انجام دادند به آغوش خانواده بازگشته و مورد استقبال خانواده دو کوهنورد جان باخته در این حادثه قرار گرفتند.

بعلاوه برای انتقال پیکرها برنامه ریزی شد تا نسبت به تشریح محل قرارگیری پیکرها و سناریوهای دسترسی و انتقال آن ها در ایمن ترین مکان ممکن اقدامات لازم انجام گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2049

به "بازگشت امدادگران حادثه علم کوه پس از یک هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت امدادگران حادثه علم کوه پس از یک هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید