برقراری ارتباطات در مناطق بحران زده با بالن ارتباطی

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران (پانا) - بالن ارتباطی در زمان بحران، منطقه بحران زده را تحت پوشش قرار می دهد و امکان اتصال بیش از 1000 نفر را به صورت هم زمان و 10 هزار نفر را به صورت غیرهمزمان با سرعت یک گیابیت برثانیه فراهم می نماید.

برقراری ارتباطات در مناطق بحران زده با بالن ارتباطی

به گزارش ایسنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ویدئوی ایران هوشمند، ساخت بالن ارتباطی که حاصل دانش و کوشش، پژوهشگران پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با کاربرد استفاده در مواقع بحرانی را مورد آنالیز قرار داده است.

پژوهشگران ایرانی در سال های اخیر با طراحی و ساخت یک نوع بالن ارتباطی مشکل قطع ارتباطات در مواقع بحرانی را حل نموده اند؛ بالنی که با تجهیزات بی سیم بر فراز مناطق آسیب دیده، ارتباطات شبکه را برای تعدادی از مردم و نیروهای امدادی برقرار می نماید.

این بالن با قابلیت حمل 300 کیلوگرم تجهیزات ارتباطی تا ارتفاع 500 متری پرواز می نماید و منطقه بحران زده را تحت پوشش قرار می دهد و امکان اتصال بیش از 1000 نفر را به صورت هم زمان و 10 هزار نفر را به صورت غیرهمزمان با سرعت یک گیابیت برثانیه فراهم می نماید. همچنین با دوربینی که قابلیت زوم 30 برابری دارد امکان رصد مناطق اطراف و پیدا کردن نقاط نیازمند به امدادرسانی را محقق می نماید.

در سال های 1397 و 1398 چند بار این بالن استفاده شد، در اربعین حسینی در مرز مهران، در ماجرای سیل پل دختر و بحران سیل جنوب شرقی کشور. تنها در بحبوحه بحران است که ارزش چنین دستاوردی تعیین می گردد و کار مردم آسیب دیده و نیروهای امدادی را راه می اندازد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1296

به "برقراری ارتباطات در مناطق بحران زده با بالن ارتباطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقراری ارتباطات در مناطق بحران زده با بالن ارتباطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید