برنان: ریاست جمهوری ترامپ سومین بحران بزرگ تاریخ آمریکاست

به گزارش تور آسیایی ارزان، مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا با بیان اینکه دونالد ترامپ تهدیدی واقعی برای امنیت ملی آمریکاست، گفت ریاست جمهوری او بعد از جنگ های داخلی و انقلابی سومین بحران بزرگ تاریخ آمریکاست و اوضاع به جای بهتر شدن بدتر خواهد شد.

برنان: ریاست جمهوری ترامپ سومین بحران بزرگ تاریخ آمریکاست

به گزارش خبرنگاران، جان برنان، مدیر سابق سیا که ترامپ اخیرا مجوز امنیتی او را لغو کرد، در بخش دیگری از مصاحبه اش به بیل مار درباره تجربیاتش از زمان بازنشستگی از جامعه اطلاعاتی سخن گفت و بیشتر انتقادش را روانه ترامپ کرد.

برنان در شرح سخنانش پس از نشست ترامپ و پوتین در هلسینکی و خیانت آمیز خواندن رئیس جمهوری آمریکا گفت: دو دلیل اصلی دارم که از آن عبارت استفاده کردم. اول اینکه، فکر می کنم از تمام صفت های موجود در زبان انگلیسی استفاده کردم تا بلکه بتوانم ناکامی دونالد ترامپ برای اجرای مسوولیت هایش به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا را توصیف کنم.

او اضافه کرد: دوم اینکه، من در هلسینکی دیدم که او نتوانست به دنیا و به ولادیمیر پوتین بگوید که روسیه برای مداخله در انتخابات ما کوشش کرد، چنین اتفاقی هرگز نباید اتفاق می افتاد و نباید دوباره هرگز اتفاق بیفتد و اگر چنین اتفاقی بیفتد روسیه باید تاوان سنگینی بدهد، اما چنین چیزی را ندیدیم.

او همچنین درباره لغو مجوز امنیتی خودش گفت: من نخواستم که مجوز امنیتی ام حفظ گردد؛ مدیران سابق این کار را نمی نمایند. ما آن مجوزها را نگه می داریم چون گاهی، آنهایی که در دولت هستند خواهان آن هستند تا از تجربیات ما، کارشناسی ما و دانش ما درباره مسائل خاصی استفاده نمایند.

مدیر سابق سیا گفت: این اولین بار در 38 سال گذشته است که من مجوز امنیتی ندارم و اساس آن ساختگی است. آقای ترامپ و این دولت حتی به روندی که مرا سال گذشته تایید کرد احترام نمی گذارند و ارائه یا لغو مجوزهای امنیتی را سیاسی نموده اند که همین تهدیدی واقعی برای امنیت ملی ماست.

جان برنان همچنین از سناتور رند پل که این ایده را به دونالد ترامپ داد، انتقاد کرد. او گفت: رند پل هرگز در کمیته اطلاعاتی خدمت ننموده است و نمی فهمد که چه می گوید اما همچنان تاکید می نماید که من از این مجوزهای امنیتی کسب درآمد می کنم و به این ترتیب روی این مسائل مانور می دهد.

این مقام اطلاعاتی سابق آمریکا در ادامه تاکید نمود: مجددا می گویم به شدت به این اصل اعتقاد دارم که امنیت ملی یکی از حرفه های مقدس و موقر در این دولت است و هر شهروند آمریکایی سزاوار داشتن متخصصان حرفه ای امنیت ملی-اطلاعات- است که نمی خواهند سیاسی شوند و هیچ رییس جمهوری نباید این توانایی را از آنها دور کند.

در پایان این مصاحبه بیل مار گفت ریاست ترامپ یکی از بزرگترین تهدیدات این کشور هم تراز با جنگ انقلابی و جنگ داخلی است و برنان این ایده را پذیرفت.

برنان به سرعت گفت: معتقدم که اوضاع بدترهم خواهد شد، نه بهتر چون نباید فراموش کنیم که دونالد ترامپ اختیارات رئیس جمهوری ایالات متحده را در دستانش دارد؛ اینکه او در داخل چه کارهایی می تواند بکند و در عرصه بین الملل یک سری ماجراجویی خارجی، نظامی یا چیز دیگر داشته باشد. اما اساسا آنچه او با ما انجام می دهد دودسته کردن ماست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 82

به "برنان: ریاست جمهوری ترامپ سومین بحران بزرگ تاریخ آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنان: ریاست جمهوری ترامپ سومین بحران بزرگ تاریخ آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید