عظیم ترین چالش رییس جمهور آینده همراه کردن مخالفان داخلی و خارجی است

به گزارش تور آسیایی ارزان، یک نماینده سابق مجلس با بیان اینکه ایجاد التهاب در جامعه و روابط بین الملل عظیم ترین ضربه را به کشور زده است، اظهار کرد:عظیم ترین هنر رییس جمهور آینده و جناح های دخیل در سیاست کشور این است تا با کنار گذاشتن اختلاف ها و اعمال سلیقه ها، کشور را به سوی پیشرفت و آبادانی سوق دهند.

عظیم ترین چالش رییس جمهور آینده همراه کردن مخالفان داخلی و خارجی است

علی بختیار در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: تقریباً تمامی دولت های چند دوره گذشته با عدم توفیق و رضایت در دوره دوم، خصوصاً در یکی دو سال پایانی خود همراه بوده اند که با توجه به آن، رییس جمهور آینده نیز باید بتواند سیاست مناسبی را در قبال رقیبان و منتقدان داخلی و هم چنین دشمنان و مخالفان خارجی اتخاذ نماید.

وی ادامه داد: به دلیل ترجیح منافع جناحی بر منافع ملی و تضعیف تعصبات ملی در بین گروه ها و جناح های سیاسی شاهد اظهارنظرهای غیر واقعی و غیر علمی و عوام فریبانه هستیم که به تبع آن بیشترین ضربه ها به تصمیم گیران کشور و مدیران نظام وارد می گردد که در نتیجه آن، امکان تصمیم گیری درست را از مدیران سلب می نماید و نهایتا دود آن به چشم مردم می رود.

این نماینده سابق گفت: اعتقاد بر این است که رییس جمهور آینده باید صندلی قابل قبولی در بین توده مردم و نیز گروه های سیاسی دارای برنامه داشته باشد تا بتواند پیروز عمل کند وبرعکس تجربه ثابت نموده است که اگر کسی با دوپینگ هر کدام از این جناح ها به روی کار بیاید، پیروز نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نامزدهای احتمالی باید از تهمت، شعار و ماجراجویی اجتناب نمایند، گفت : امروز مردم دلایل زیادی برای نارضایتی از عملکرد ما مسئولین دارند و نمی توانیم توقع داشته باشیم همچون گذشته پای صندوق های رأی حاضر شوند. درصدبندی جامعه، قول های پوچ و بی اساس، برنامه های غیرکارشناسی، ایجاد التهاب و هیجان های کاذب و تهمت و افترا عظیم ترین آفت انتخابات هستند که مردم را بیش از پیش ناامید و دلزده می نماید و گرهی از مسائل مردم و کشور باز نمی نماید.

وی اضافه نمود: مسأله دیگر دستاویز قرار دادن یک شعار و یا یک عبارت برای جلب توجه و رأی آوری است که دیگر نزد مردم پسندیده نیست؛ مثلاً: دولت عدالت، مجلس امید، رییس جمهور جوان، مجلس انقلابی و ... که فقط در حد شعار باقی ماندند و در عمل اتفاق خاصی نیفتاد.

این فعال سیاسی گفت: ایجاد التهاب در جامعه و روابط بین الملل عظیم ترین ضربه را به کشور زده است. معمولاً ایجاد حاشیه و شلوغی نشانه طفره رفتن از واقعیت و گمراه کردن افکار عمومی است و مردم این را خوب متوجه می شوند. به دلیل وجود تحریم های ظالمانه و شرایط وخیم شیوع ویروس کرونا، مردم بیش از پیش به آرامش و امنیت احتیاج دارند و نباید با ماجراجویی و ایجاد تنش و التهاب در کشور و در روابط خارجی، مردم را آزرده خاطر و پریشان کرد.

وی یادآور شد: کشور ما با داشتن منابع متعدد خدادادی و همچنین نیروی انسانی جوان و با انگیزه می تواند با برنامه ریزی بهتر و ایجاد همدلی بین مسئولان و مردم به راحتی مسائل و گرفتاری ها را پشت سر بگذارد و این عظیم ترین هنر رییس جمهور آینده و جناح های دخیل در سیاست کشور است تا با کنار گذاشتن اختلاف ها و اعمال سلیقه ها، کشور را به سوی پیشرفت و آبادانی سوق دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1214

به "عظیم ترین چالش رییس جمهور آینده همراه کردن مخالفان داخلی و خارجی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین چالش رییس جمهور آینده همراه کردن مخالفان داخلی و خارجی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید