تا به امروز 655 خدمه ناو هواپیمابر روزولت به کرونا مبتلا شده اند

به گزارش تور آسیایی ارزان، نیروی دریایی آمریکا بیان کرد که 655 تن از خدمه ناوهواپیمابر تئودور روزولت آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

تا به امروز 655 خدمه ناو هواپیمابر روزولت به کرونا مبتلا شده اند

به گزارش خبرنگاران، در بیانیه نیروی دریایی آمریکا همچنین آمده است: ناو هواپیمابر روزولت در پی شیوع گسترده بیماری با 4059 سرنشین خود در بندر جزیره گوام لنگر انداخت. 94 درصد از سرنشینان این کشتی غربالگری شده اند. تا به امروز دو تن از ملوانان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و شش تن از آنها نیز در بیمارستان جزیره گوآم بستری شده اند.

از سوی دیگر٬ شمار مبتلایان ویروس کرونا در ارتش ایالات متحده آمریکا و اعضای خانواده نظامیان به 4 هزار و 695 تن رسیده و 19 تن از جمله دو سرباز نیز جان باخته اند.

براساس داده های وزارت دفاع آمریکا٬ تا به امروز 2889 نظامی٬ 817 پرسنل غیرنظامی٬ 336 پرسنل قراردادی ارتش و 653 تن نیز اعضای خانواده نظامیان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گفته وزیر دفاع آمریکا ناو هواپیمابری که در گوآم پهلو گرفته و صدها ملوان آن به ویروس کرونا آلوده شده بودند، ظرف چند هفته آینده کارش را از سر می گیرد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری هیل، رئیس پنتاگون به فاکس نیوز گفت، بیشتر ملوان های این ناو که آلوده به کروناویروس بودند، علامتی نداشتند و از همین رو نهایت احتیاط در کار پاکسازی این کشتی به کار گرفته می گردد تا ملوان ها بتوانند به دریا بازگردند.

برت کروزیر، فرمانده ناو هواپیمابر روزولت آمریکا که با 4000 خدمه در گوآم پهلو گرفته است، پیشتر از واشنگتن درخواست یاری نموده و گفته بود پس از مثبت شدن تست حدود 100 ملوان بیم آن دارد که همه گیری به سرعت در این کشتی غول پیکر نظامی گسترده گردد.

با این حال این فرمانده ناو هواپیمابر تئودور روزولت بعد از آنکه گفت نیروی دریایی برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا در این ناو کم کاری می نماید، از پست خود برکنار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 968

به "تا به امروز 655 خدمه ناو هواپیمابر روزولت به کرونا مبتلا شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز 655 خدمه ناو هواپیمابر روزولت به کرونا مبتلا شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید