تصویر روشنی از وضعیت قراردادهای پژوهشی نداریم

به گزارش تور آسیایی ارزان، رئیس دانشگاه شریف با اشاره به درآمد 45 میلیارد تومانی این دانشگاه از محل قراردادهای پژوهشی در سال گذشته، گفت: وضعیت کشور در امسال باعث شده نتوانیم برآوردی از میزان قراردادهای پژوهشی دانشگاه در امسال داشته باشیم.

تصویر روشنی از وضعیت قراردادهای پژوهشی نداریم

دکتر محمود فتوحی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب به مهمترین برنامه های پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف در امسال اشاره نمود و گفت: توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت به ویژه صنایع کلیدی یکی از اولویت های اصلی دانشگاه در حوزه طرح های پژوهشی است. در واقع این طرح ها اغلب در حوزه هایی نظیر آب، انرژی، محیط زیست و سایر نیازهای جامعه خواهد بود.

وی در ادامه توضیح داد: ما کوشش می کنیم در امسال قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه را توسعه دهیم تا اعضای هیأت علمی دانشگاه درگیری حداکثری با صنایع داشته باشند. این درگیری نیز با توسعه قراردادهای ارتباط با صنعت امکان پذیر خواهد شد ضمن اینکه باید بتوانیم انتها نامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکتری را به نحوی مسئله محور کنیم تا به سمت و سویی حرکت نمایند که در نهایت بتوانند مشکلاتی از جامعه و صنعت را برطرف نمایند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خطیر کشور که با آن مواجهیم کوشش دانشگاه این است که در ارتباط با مسائل و مشکلاتی نظیر سیل، وضعیت مالی، محیط زیستی و… نقش مؤثری را ایفا نماید.

فتوحی با تأکید بر اینکه نمی توانیم برآوردی از میزان ریالی قراردادهای پژوهشی دانشگاه شریف در امسال ارائه دهیم، گفت: شرایط حساس کشور باعث شد که ما نتوانیم پیش بینی هایی در مورد وضعیت قراردادهای دانشگاه با صنایع را داشته باشیم و باید منتظر شد تا ببینیم وضعیت به چه شکلی خواهد بود.

وی از درآمد 45 میلیارد تومانی دانشگاه شریف از محل قراردادهای پژوهشی در سال گذشته اطلاع داد و گفت: کوشش ما این است که این آمار برای امسال افزایش داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 124

به "تصویر روشنی از وضعیت قراردادهای پژوهشی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر روشنی از وضعیت قراردادهای پژوهشی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید