تلاش دولت کوبا برای واکسیناسیون رایگان تمامی شهروندان این کشور در اوایل سال 2021

به گزارش تور آسیایی ارزان، سفیر کوبا در تهران خاطرنشان کرد که دولت متبوعش در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای واکسیناسیون رایگان تمامی شهروندان این کشور در ماه فوریه سال آینده میلادی (بهمن ماه 99) است.

تلاش دولت کوبا برای واکسیناسیون رایگان تمامی شهروندان این کشور در اوایل سال 2021

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکسیس باندریچ وگا سفیر کوبا در تهران با اشاره به اینکه واکسنی که محققان کوبایی برای مقابله با ویروس کرونا (بیماری کووید-19) تولید کرده اند اکنون در حال پشت سر گذاشتن آزمایش های بالینی است، از تلاش دولت کوبا برای واکسیناسیون رایگان همه شهروندان این کشور در اوایل سال آینده میلادی خبر داد.

سفیر کوبا در تهران تأکید کرد که با توجه به ظرفیت های صنعتی و پزشکی کوبا این کشور قادر است به محض تکمیل آزمایش های بالینی و حصول نتایج رضایت بخش، میلیون ها دز واکسن کرونا تولید کند.

به گفته سفیر کوبا در تهران، واکسن موسوم به Soberana 01 در انستیتو واکسن فینالی -که بیش از 30 سال است که در زمینه توسعه واکسن های مختلف فعالیت می کند و از سال ها پیش با انستیتو پاستور ایران نیز همکاری های علمی داشته است- تولید شده و مرکز ایمنی شناسی مولکولی کوبا و آزمایشگاه سنتز شیمیایی و بیومولکولی دانشگاه هاوانا نیز در توسعه این واکسن با انستیتو واکسن فینالی همکاری کرده اند.

در صورت پیشرفت امور مطابق برنامه ریزی انجام شده، کوبا به اولین کشوری تبدیل می شود که همه شهروندان خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه می کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1223

به "تلاش دولت کوبا برای واکسیناسیون رایگان تمامی شهروندان این کشور در اوایل سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش دولت کوبا برای واکسیناسیون رایگان تمامی شهروندان این کشور در اوایل سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید