تماس تلفنی کامرون با سران آلمان و فرانسه برای تحریم های جدید علیه روسیه

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس پس از تماس با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه آنها را متقاعد ساخت که اتحادیه اروپا به رویکردی جدید در قبال روسیه نیاز دارد.

تماس تلفنی کامرون با سران آلمان و فرانسه برای تحریم های جدید علیه روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تلگراف، به دنبال سقوط پرواز MH17 مالزی، دیوید کامرون با آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند تماس گرفته و اکنون به وضع تحریم های شدیدتر علیه روسیه نزدیک تر شده است.

به نوشته تلگراف، خانم مرکل، صدر اعظم آلمان، و آقای اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، هر دو موافقت کردند که اتحادیه اروپا در روز سه شنبه باید در رویکرد خود در قبال روسیه تجدیدنظر کرده و برای تحمیل تحریم های بیشتر آماده باشد.

این تماس ها حاکی از آن است که در پی هشدار کامرون، که گفته بود جهان باید این لحظه خشم را به لحظه عمل تبدیل نماید، یک تغییر چشمگیر در رویکرد آنها ایجاد شده است.

چهارشنبه هفته پیش، قبل از حادثه هواپیمای مالزی، کامرون در نشستی در بروکسل شرکت کرده بود که در آن سران اروپا نتوانستند بر سر اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه به توافق برسند.

این روزنامه نوشت، در صحبت های تلفنی صبح امروز، سه رهبر اروپایی همچنین توافق کردند که دادن اجازه دسترسی به محل سقوط جهت انجام بررسی ها یک اولویت فوری است.

تلگراف به نقل از یک سخنگوی دولت انگلیس نوشت: هر سه رهبر توافق کردند که اولویت فوری ما این است که اجازه دسترسی به محل سقوط را کسب کرده و مطمئن شویم که تیم های متخصص قربانیان را یافته و به خانه هایشان بازمی گردانند.

آنها معتقدند که پوتین نقش مهمی در راضی کردن جدایی طلبان برای همکاری با جامعه بین المللی بر عهده دارد، تا بدین ترتیب هر کاری که لازم است انجام شود به سریع ترین شکل ممکن انجام بگیرد.

این اظهارات پس از آن عنوان شدند که فیلیپ هاموند، وزیر خارجه جدید انگلیس، هشدار داد اگر روسیه به نادیده دریافت جامعه بین المللی ادامه دهد، با خطر تبدیل شدن به یک دولت منفور روبرو خواهد شد.

هاموند گفت چشمان جهان به ولادیمیر پوتین دوخته شده است تا اجازه دسترسی به محل سقوط را صادر کرده و حمایت از جدایی طلبان را متوقف سازد.

وی اضافه نمود، انگلیس به این نتیجه قطعی رسیده است که موشکی که هواپیمای مالزی را هدف قرار داد، روسی بوده است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت، جدایی طلبانی که از موشک انداز استفاده کرده اند، احتمالا توسط روسیه آموزش دیده اند.

او گفت: احتمالا روس ها بیش از هر کس دیگری در این مورد اطلاعات دارند. آنها خیلی نزدیک هستند. محل این حادثه تنها چند کیلومتر با مرز روسیه فاصله دارد. آنها حضور نظامی گسترده ای در منطقه دارند، اما چیزی نمی گویند.

وی در ادامه گفت: آنچه که نیاز داریم، همکاری کامل روسیه است. هر مدرکی که در اختیار دارند باید در اختیار بازرسان بین المللی قرار بگیرد. آنها به خاطر احترام به اجساد قربانیان و حفظ اموال آنها باید از نفوذ خود استفاده کرده و اجازه دسترسی بین المللی به محل حادثه را کسب نمایند.

هاموند اضافه نمود انگلیس معتقد است هنوز مدارک حیاتی در محل حادثه وجود دارد، اما با گذشت هر روز جمع کردن و تکمیل قطعات این پازل مشکل تر می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس گفت: طرف هایی که کنترل محل حادثه را بر عهده دارند، تا کنون اجازه دسترسی به آن را نداده اند و تنها راه این کار مذاکره با آنها است. تنها یک نفر در جهان وجود دارد که می تواند در چشم به هم زدنی این کار را انجام دهد و آن ولادیمیر پوتین است. اما به رغم تمام حرف های خوبی که از مسکو می شنویم، این امر هنوز اتفاق نیافتاده است.

هاموند گفت انگلیس باید خود را برای وضع تحریم های مالی علیه روسیه آماده نماید، حتی اگر این کار برای لندن تاثیر سوء در پی داشته باشد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 570

به "تماس تلفنی کامرون با سران آلمان و فرانسه برای تحریم های جدید علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تلفنی کامرون با سران آلمان و فرانسه برای تحریم های جدید علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید