تهدید ایتالیا به خروج از اتحادیه اروپا؛ کریدورهای سبز را نمی پذیریم

به گزارش تور آسیایی ارزان، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا: ما توافقات دوجانبه در داخل اتحادیه اروپا که منجر به ایجاد مسیرهای توریستی ممتاز شوند را نمی پذیریم.

تهدید ایتالیا به خروج از اتحادیه اروپا؛ کریدورهای سبز را نمی پذیریم

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

نخست وزیر ایتالیا از طرح توریستی پیشنهادی اخیرا اتحادیه اروپا که اجازه به ایجاد به اصطلاح کریدورهای سبز ویژه میان کشورهای این بلوک می دهد انتقاد و تهدید کرد که این طرح ممکن است منجر به خروج کشورش از اتحادیه اروپا گردد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان ان، کریدورهای توریستی موجود در این طرح پیشنهادی به بعضی کشورهای با نرخ ابتلای پایین یا شدیدا رو به نزول بیماری کرونا اجازه به پذیرش توریست در چند مقصد معدود گزینش شده را تا زمان بازگشایی کامل مرزها می دهد.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا، در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: ما توافقات دوجانبه در داخل اتحادیه اروپا که منجر به ایجاد مسیرهای توریستی ممتاز شوند را نمی پذیریم.

او خاطر نشان کرد: نمی توانید با توافقات دوجانبه برای توریستی شرط و شروط بگذارید. در غیر این صورت ما از اتحادیه اروپا خارج خواهیم شد. ما هرگز اجازه به این اقدام نخواهیم داد.

او به این مساله اشاره نمود که توریستی 13 درصد از فراوری ناخالص داخلی ایتالیا را به خود اختصاص می دهد.

این اظهارات کونته در حالی مطرح شدند که اتحادیه اروپا مشغول بحث درباره اجازه دادن به ایجاد به اصطلاح کریدورهای سبز یا حبابهای مسافرتی بین کشورها بر طبق شرایط مربوط به شیوع ویروس در آنها است.

کونته ادامه داد، به اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفته است که این کریدورها به معنی از بین رفتن بازار واحد اتحادیه اروپا است.

بر اساس برآورد یک نهاد ایتالیایی، کروناویروس ضرر و زیانی معادل 120 میلیارد یورو به بخش توریستی ایتالیا تا انتها امسال میلادی وارد می نماید.

دولت ایتالیا مبلغ پنج میلیارد یورو از مجموع بسته 55 میلیارد یورویی حمایت اقتصادی خود در دوران کرونا را به حمایت از بخش توریستی و فرهنگ اختصاص داده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1008

به "تهدید ایتالیا به خروج از اتحادیه اروپا؛ کریدورهای سبز را نمی پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید ایتالیا به خروج از اتحادیه اروپا؛ کریدورهای سبز را نمی پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید