توافق آمریکا و اروپا برای شروع گفتگوهای تجاری طی 2 هفته آینده

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام وابسته به دولت فرانسه از توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای شروع گفتگوی تجاری در سطح فنی طی 2 هفته آینده اطلاع داد که با توجه به اختلاف عمیقی که بر نشست G7 حاکم است، گامی کوچک به سوی برطرف تنش ناشی از اعمال تعرفه های واشنگتن بر واردات فولاد و آلومینیوم کانادا و اتحادیه اروپا محسوب می گردد.

توافق آمریکا و اروپا برای شروع گفتگوهای تجاری طی 2 هفته آینده

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گفته این منبع مطلع، اصل برقراری تبادل نظر در نشست آدینه رهبران G7 مورد توافق نهاده شد و همه ازجمله دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با آن موافقت کردند.

لازم به ذکر است ترامپ بعد از نشست دوجانبه با امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه از یاری وی به حل مسائل مالی پیش رو اطلاع داد و گفت: چیزی قرار است اتفاق بیفتد و به گمان من امر خیلی مثبتی خواهد بود.

در اولین روز از نشست رهبران G7 که از روز آدینه شروع شد، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز ایده ایجاد راهکاری برای حل مناقشات تجاری میان آمریکا و متحدین را بیان کرد که ظاهراً برمبنای مکانیسم تبادل نظر و ارزیابی مشترک است و هیچ معلوم نیست آیا تبادل نظرهای فنی پیش رو نیز بخشی از آن می گردد یا خیر.

این ایده با استقبال سایر اعضای گروه G7 روبرو شد تاآنجا که ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد سفر به واشنگتن برای ارزیابی تجارت اتحادیه اروپا- آمریکا در راستای حل مناقشه را بیان کرد.

بااین حال، انتظار نمی رود نشست این دوره G7 با دستاوردی درخور توجه خاتمه یابد و حتی صدور بیانیه مشترک از سوی اعضا نیز امری بعید به نظر می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 440

به "توافق آمریکا و اروپا برای شروع گفتگوهای تجاری طی 2 هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آمریکا و اروپا برای شروع گفتگوهای تجاری طی 2 هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید