توافق با چین برای بازگشت نقدی پول نفت به ایران

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: بنا بر توافق انجام شده با مقامات چینی قرار بر این شد بخشی از پول صادرات نفت و گاز ایران نقدی بازگردانده گردد یا برای واردات در اختیار کشور ثالث قرار گیرد.

توافق با چین برای بازگشت نقدی پول نفت به ایران

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

اسدالله عسگراولادی در گفت و گو با خبرنگار مالی خبرنگاران اضافه نمود: مسئله پساتحریم مربوط به سال آینده است و ما در امسال شرایط پساتحریم را در اقتصاد کشور مشاهده نمی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با تأکید بر ادامه و تقویت روابط ایران و چین بعد از برطرف احتمالی تحریم ها گفت: به روابط تجاری ایران و چین به صورت درازمدت نگاه می گردد و ارتباطی به ایجاد یا برطرف تحریم ها ندارد.

وی با بیان اینکه درصورتی که تحریم ها برداشته شده و روابط تجاری ایران و غربی ها افزایش یابد از میزان روابط تجاری ایران و چین کاسته نمی گردد، گفت: بر اساس برنامه ششم، روابط تجاری ایران و چین سالانه 20 درصد گسترش می یابد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه اختلافات کوچکی با مقامات چینی در مورد واردات کالا وجود دارد، اضافه نمود: ما معتقدیم که باید کیفیت کالاهای صادراتی چین به ایران افزایش یابد و زمینه افزایش سرمایه گذاری چینی ها در ایران، ایران در چین و شرکت های مشترک افزایش یابد.

وی توضیح داد: این برنامه وجود دارد که با یاری چینی ها فراوری مشترک انجام و در بازار داخل عرضه گردد و مابقی آن براساس سهمیه چینی ها به بازارهای منطقه برود.

مراودات تجاری ایران و چین در مرز 52میلیارد دلار

عسگراولادی با بیان اینکه تراز تجاری ایران و چین مثبت است، اضافه نمود: مراودات تجاری ایران و چین در مرز 52 میلیارد دلار است که55 درصد آن صادرات (با احتساب نفت، گاز و پتروشیمی) و 45 درصد آن واردات کالا و خدمات است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه هیچ گرهی برای دریافت پول صادرات نفت ایران از چین وجود ندارد، گفت: بر اساس قرارداد با چینی ها، ما باید به ازای صادرات که به چین داشتیم از آنها کالا وارد می کردیم، اما ما خواستار انتقال بخشی از آن به سایر کشو رها مانند کره و ژاپن برای واردات یا دریافت پول به صورت نقدی بودیم که بر اساس رایزنی های اجرا شده در این ارتباط توافق صورت گرفت.

وی اعلام نمود: بنا بر توافق اجرا شده با مقامات چینی قرار براین شد که بخشی از پول صادرات نفت و گاز ایران نقدی بازگردانده گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 587

به "توافق با چین برای بازگشت نقدی پول نفت به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق با چین برای بازگشت نقدی پول نفت به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید