توافق صدور گاز به عمان محکی برای تحریم غرب علیه ایران

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: وال استریت چیت شیت با اشاره به توافقات گازی ایران و عمان نوشت: این توافق محکی برای تحریم ها علیه ایران است و در حالی اجرا شده است که آمریکا عمان را یکی از متحدان قدیمی خود می داند.

توافق صدور گاز به عمان محکی برای تحریم غرب علیه ایران

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران پایگاه اینترنتی وال استریت چیت شیت طی گزارشی نوشت: دولت ایران این هفته گفت که توافق گازی بلندمدتی را با عمان به امضا رسانده است. وزیر نفت جدید ایران وعده داده است که صنعت نفت و گاز ایران را به جامعه بین المللی نزدیک تر کند و انعقاد قرارداد گازی با عمان نتیجه نهایی شدن توافقی بود که اولین بار در سال 2007 بحث آن مطرح شده بود. مقامات دو کشور تعهد کردند که سریعا توسعه زیرساختی این قرارداد را پیش ببرند.

ایران دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی دنیا را در اختیار دارد و بخش عمده ای از این ذخایر توسعه نیافته اند. میدان گازی پارس جنوبی یکی از بزرگترین میادین گازی دنیا محسوب می گردد و به ایران اجازه می دهد تا خود را به عنوان سومین فراوری کننده بزرگ گاز طبیعی دنیا مطرح کند.

تحریم ها موجب اختلال در بعضی فعالیت های توسعه ای صنعت گاز ایران شده است، اما با این حال حتی وزارت انرژی آمریکا نیز اذعان دارد که انتظار می رود میزان فراوری گاز طبیعی ایران در سال های آینده افزایش یابد. توافق گازی ایران و عمان می تواند محکی برای تحریم های غرب علیه این کشور باشد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در این باره گفت، دولت به سرعت در خصوص مشخص طول و راستا عبوری این خط لوله که از زیر دریا عبور می نماید و به عمان می رسد اقدام خواهد نمود. وی گفت، یک مشاور ایرانی برای اینکه آنالیز موضوعات فنی و مالی این خط لوله به زودی شروع گردد، انتخاب نموده است. زنگنه اضافه کرد، وی مشتاق است تا کارهای بیشتری انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که نفت ایران نیز می تواند به بازارهای بین المللی برسد.

وزیر نفت ایران اضافه کرد: دولت روحانی با چالش های فراوانی روبروست، اما ما باید تمام تلاشمان را بکنیم تا صادرات نفت را افزایش دهیم.

بر اساس این گزارش یکی از اصلی ترین اهداف تحریم های غرب کاهش درآمدهای نفتی دولت ایران است. وزیر نفت ایران تاکید نموده است که درهای بخش انرژی ایران به روی هر مصرف کننده و یا کشوری که مایل به سرمایه گذاری در این کشور باشد، باز است.

این گزارش اضافه کرد: سفر هیئت عمانی به تهران تحولی مهم محسوب می گردد. آمریکا عمان را یکی از متحدان قدیمی خود می داند و بخشی از نفت مورد احتیاج خود را از این کشور وارد می نماید. ایران با بلندپروازی های خود در زمینه گاز طبیعی، به تدریج در حال ورود به خطوط قرمز آمریکاست.

116

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 230

به "توافق صدور گاز به عمان محکی برای تحریم غرب علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق صدور گاز به عمان محکی برای تحریم غرب علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید