جنگنده نو روسیه که قرار است رقیب اف، 35 آمریکایی باشد رونمایی شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، روسیه در حضور ولادیمیر پوتین از یک هواپیمای جنگنده نو خود رونمایی کرد که قرار است اولین پرواز خود را در سال 2023 انجام دهد.

جنگنده نو روسیه که قرار است رقیب اف، 35 آمریکایی باشد رونمایی شد

خبرنگاران - در حاشیه نمایشگاه بین المللی هوا فضا MAKS 2021 که در خارج از مسکو برگزار می گردد، مقام های روسی از جنگنده نو خود رونمایی کردند.

سازندگان این هواپیمای روسی، این سوخوی نو را تحت برنامه LTS یا همان هواپیمای تاکتیکی سبک توسعه داده است. این هواپیمای نو کوچکتر و دارای یک موتور است. گفته می گردد در این جنگنده از فناوری های نوآورانه مانند هوش مصنوعی استفاده شده است.

قرار است تحویل این جنگنده از سال 2026 شروع گردد.

سازندگان این هواپیمای نو که طبق نوشته خبرگزاری فرانسه کیش مات (Checkmate) نام دارد، مدعی هستند که این جت می تواند تا 3 هزار کیلومتر برد داشته باشد و به پرواز خود ادامه دهد.

طبق گفته سازندگان، این هواپیمای جنگی حتی در شرایط تداخل شدید الکترونیکی، می تواند همزمان به شش هدف در خشکی، هوا یا دریا حمله کند.

به نظر می رسد این هواپیمای جنگی روسی می خواهد با جنگنده آمریکایی لاکهید مارتین اف-35 لایتنینگ 2 که از سال 2015 شروع به کار نموده، رقابت کند.

در روزهای اخیر تبلیغات گسترده ای در روسیه برای رونمایی از این جت جنگی به عمل آمده بود.

بعلاوه این جنگنده غول پیکر زیر پوشش برزنتی مشکی رنگ در نمایشگاه ژوکوفسکی قرار داده شده بود و بسیاری برای تماشا آن به این نمایشگاه آمده بودند و حتی پیش از رونمایی از آن هم عکس های یادگاری بسیاری با جت نو روسی ثبت کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که در آیین رونمایی از این جنگنده حضور داشت در سخنانی مدعی شد با رونمایی از این جت نو، تعیین شد که صنعت هواپیمایی روسیه قابلیت های زیادی برای توسعه دارد و همچنان برای ایجاد طرح های نو با دیگر کشورهای دنیا رقابت خواهد نمود.

رونمایی از این جت جنگی در حالی اجرا شده که در ماه های اخیر تنش ها میان روسیه و غرب شدت گرفته و این کشور رزمایشی نظامی در شبه جزیره کریمه و بعلاوه در نزدیکی مرزهای اوکراین برگزار کرد. کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا می گویند پیوستن کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسند.

قیمت هواپیما

سازندگان این هواپیمای روسی، این سوخوی نو را تحت برنامه LTS یا همان هواپیمای تاکتیکی سبک توسعه داده اند. این هواپیمای نو کوچکتر و دارای یک موتور است. گفته می گردد در این جنگنده از فناوری های نوآورانه مانند هوش مصنوعی استفاده شده است.

مدیر کل سازمان دولتی فناوری های پیشرفته روسیه، ارزش جنگنده نو تک موتوره روسیه را بین 25 تا 30 میلیون دلار ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی چمزوف مدیر کل سازمان دولتی فناوری های پیشرفته روسیه موسوم به روس تخ گفت که نخستین پرواز جنگنده تک موتوره نو شرکت سوخو با نام چک میت برای سال 2023 انجام می گردد.

منبع: بیت ران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1783

به "جنگنده نو روسیه که قرار است رقیب اف، 35 آمریکایی باشد رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده نو روسیه که قرار است رقیب اف، 35 آمریکایی باشد رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید