حضور مدیر جشنواره کن در بزرگداشت برادران لومیر در تورنتو

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین دیلی، مدیر جشنواره فیلم کن در جشنواره فیلم تورنتو به بیان روایت خودش از آرشیو فیلم لومیر می پردازد.

حضور مدیر جشنواره کن در بزرگداشت برادران لومیر در تورنتو

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تیری فرمو از مهمانان جشنواره فیلم تورنتو در این آخر هفته است، اما این ملاقات ربطی به صندلی او در ارتباط با جشنواره فیلم کن ندارد بلکه او به عنوان رییس انستیتو لومیر فرانسه در لیون به جشنواره تورنتو می رود.

او برای بیان روایت خودش از فیلم لومیر! که خودش تهیه نموده و ترکیبی از 100 فیلم کوتاه است که توسط برادران لومیر در فاصله 1895 تا 1905 گرفته شده و به ندرت بر پرده بزرگ به نمایش درآمده اند راهی تورنتو شده است.

فرمو این فیلم را با همکاری برتران تاورنیه کارگردان فرانسوی که رییس انستیتو لومیر است تهیه نموده است. این فیلم به مناسبت صد و بیستمین سالگرد سینما در فرانسه در سال 2015 تهیه شده بود.

فرمو در این باره گفت: لویی لومیر و دستیارانش حدود 1500 فیلم 50 ثانیه ای تهیه نموده بودند. به جز 5 سال اول کار آنها، بقیه فیلم های آنها هرگز در سینماها به نمایش درنیامده اند. هدف از ساخت فیلم لومیر! این بود تا فیلمی ساخته شود که همه این فیلم ها را به مخاطبانی که هرگز نمی توانند به این فیلم ها دسترسی داشته باشند نشان بدهیم.

فرمو گفت او فیلم مشهور کارگرها کارخانه لومیر را ترک می نمایند را بیش از همه دوست دارد که فیلم مشهور برادران لومیر است و نشان می دهد کارگران در حال خروج از گیت کارخانه آنها در لیون هستند. این فیلم یکی از نخستین فیلمبرداری ها از کارگران در تاریخ سینما است.

در مجموع فیلم لومیر! 114 فیلم از 1422 فیلمی که توسط برادران لومیر و دستیارانشان در فاصله سال های 1895 تا 1905 گرفته شده اند را گردآورده است.

به گفته فرمو، همه این فیلم ها به صورت 35 میلیمتری فیلمبرداری شده اند ولی احتیاج است که بازسازی شوند.

وی گفت در جشنواره کن سال جاری ما از پاکستان و اسلوونی نیز فیلم هایی نشان دادیم چون سینما میراث ملی است و کار مارتین اسکورسیزی یعنی ایجاد بنیاد سینمای دنیا نیز کاری بنیادی در این زمینه است.

فرمو پس از برگزاری جشنواره تورنتو به لیون بازمی شود تا جشنواره سالانه لومیر را که از 8 تا 18 اکتبر برگزار می شود، ترتیب دهد. این جشنواره سال جاری به گرامیداشت کاترین دونو می پردازد و جایزه لومیر را که سال پیش به مارتین اسکورسیزی اهدا شده بود، سال جاری به وی اهدا می نماید. این جشنواره سال جاری از مارسل کارنه کارگردان فرانسوی که به عنوان یکی از چهره های شاخص جنبش رئآلیسم شاعرانه شناخته می شود تقدیر می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 753

به "حضور مدیر جشنواره کن در بزرگداشت برادران لومیر در تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مدیر جشنواره کن در بزرگداشت برادران لومیر در تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید