حمله شدید وزیر دفاع چین به آمریکا در اجلاس سنگاپور

به گزارش تور آسیایی ارزان، وزیر دفاع چین به حضور نظامی آمریکا در آسیا شدیدا اعتراض کرد و به واشنگتن هشدار داد.

حمله شدید وزیر دفاع چین به آمریکا در اجلاس سنگاپور

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وی فنگ امروز یکشنبه در سخنرانی هشدار آمیز در اجلاس شانگری لا در سنگاپور بیان کرد چین با هر کسی که در اتحاد آن با تایوان مداخله کند مبارزه خواهد نمود. این اظهارات وزیر دفاع چین در واقع هشداری آشکار به حضور نظامی ایالات متحده در آسیا محسوب می گردد.

وی تاکید نمود چین تا آخر پای مبارزه با هر کشوری که سعی در جدایی چین و تایوان را داشته باشد، خواهد ایستاد.

اخیرا دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اقداماتی در مورد افزایش حمایت از منطقه خود مختار تایوان انجام داده و ناو آمریکایی از تنگه تایوان که جداکننده چین از تایوان است، عبور نموده است.

وزیر دفاع چین که با یونیفورم ارتش چین در اجلاس سنگاپور حضور یافته بود، در این باره گفت: کوشش ها برای تکه تکه کردن چین پیروز نخواهد بود. هر گونه مداخله در مساله تایوان محکوم به شکست است.

وی اضافه کرد: اگر هر کسی جرات جدا کردن تایوان از چین را به خود داده باشد، ارتش چین هیچ گزینه ای جز جنگیدن با تمام قوا را ندارد...ایالات متحده تفکیک ناپذیر است و چین هم همینطور. چین باید متحد باشد و باقی خواهد ماند.

به دنبال جلسه علنی غیرمعمول دو مقام آمریکا و تایوان، دولت چین هفته گذشته از حضور جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست با دیوید لی، یکی از مقامات دفاعی ارشد تایوان انتقاد کرد و از دولت ترامپ خواست تا تعاملات دیپلماتیک خود با این جزیره را قطع کند.

آمریکا به مانند بیشتر کشورها هیچ رابطه رسمی با تایوان ندارد اما حامی سرسخت آن و تامین کننده اصلی تسلیحات این منطقه خودمختار است.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 181

به "حمله شدید وزیر دفاع چین به آمریکا در اجلاس سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله شدید وزیر دفاع چین به آمریکا در اجلاس سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید