خبرنگاران اقدام غیرفنی در بازسازی بقعه امامزاده حسین(ع) قزوین رخ نداده است

به گزارش تور آسیایی ارزان، قزوین - خبرنگاران - معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: طرح بازسازی بقعه امامزاده حسین(ع) با مطالعه و طرح مکتوب و تحت نظارت کارشناسان باسابقه در دست اجرا بوده و اقدام غیر فنی و غیر قانونی در آن صورت نگرفته است.

خبرنگاران اقدام غیرفنی در بازسازی بقعه امامزاده حسین(ع) قزوین رخ نداده است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری میراث فرهنگی استان، احسان نورانی روز آدینه با اعلام این مطلب اضافه نمود: مرحله جدید ساماندهی و بازسازی آستان مقدس امامزاده حسین (ع) شامل بازسازی بام، بدنه و گنبد از تاریخ یکم مردادماه با تامین اعتبار از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و نظارت میراث فرهنگی آغاز شده و مرحله برآورد، آسیب شناسی و برطرف خطر بخش هایی از بنا برای آغاز مراحل اصلی بازسازی در حال اجرا است.

نورانی گفت:بخشی از کاشی کاری رخ بام ضلع جنوب غربی آستان با توجه به طبله کردن کاشی ها و جدا شدن این بخش از سازه اصلی و احتمال خطر ریزش و در رفتگی برداشت می گردد و پس از برطرف خطر مجددا با مصالح جدید الگوسازی و اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح بازسازی امامزاده حسین(ع) پس از تشکیل کارگروه و برگزاری جلسات مشترک نمایندگان ادارات کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی با مطالعه و طرح مکتوب و تحت نظارت کارشناسان با سابقه بازسازی این اداره کل در دست اجرا بوده و اقدام غیر فنی و غیر قانونی در آن صورت نگرفته است.

شامگاه گذشته، فیلمی با عنوان تخریب کاشیکاری رخ بام امامزاده حسین(ع) حین بازسازی در فضای مجازی منتشر شده بود که واکنش دوستداران میراث فرهنگی را به دنبال داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1051

به "خبرنگاران اقدام غیرفنی در بازسازی بقعه امامزاده حسین(ع) قزوین رخ نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقدام غیرفنی در بازسازی بقعه امامزاده حسین(ع) قزوین رخ نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید