خبرنگاران حفظ آرامش جامعه در کنار رعایت اخلاق در برگزاری انتخابات لازم است

به گزارش تور آسیایی ارزان، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار میاندوآب با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: حفظ آرامش جامعه در کنار رعایت اخلاق در برگزاری انتخابات یکی از موارد لازم است.

خبرنگاران حفظ آرامش جامعه در کنار رعایت اخلاق در برگزاری انتخابات لازم است

حسام شیرازه محبت روز چهارشنبه در نشست خود با خبرنگاران که در محل خانه مطبوعات این شهرستان برگزار گردید، گفت: ایجاد یک فضای رقابتی سالم و آرام در امر انتخابات ترغیب نماینده و مشوق مردم در مشارکت حداکثری در انتخابات می تواند باشد.

وی با بیان اینکه در موضوع اخلاق، گلایه های زیادی وجود دارد به طوری که رهبر معظم انقلاب نیز به آن ورود نموده اند، گفت: در انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی، در فضای مجازی اخلاق زیر سوال رفت که امری خوشایند نبود از اینرو در انتخابات پیش رو باید فضا کاملا اخلاق مدارانه باشد.

وی رسالت خبرنگاران را در ایجاد فضایی سالم و بدور از تنش سنگین عنوان نمود و اضافه نمود: در این زمینه فعالان فضای مجازی باید از خبرنگاران الگوبرداری نموده و به مسوولیت اجتماعی خود تعهد داشته باشند.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه گاهی اخبار وارونه جلوه داده می گردد، گفت: انتظار می رود خبرنگاران با فعالیت موثر خود در انتشار اخبار، چهره شهرستان را ترمیم نمایند که در این راستا، اخبار باید از مرجع اصلی آن اخذ و منتشر گردد.

شیرازه محبت با بیان اینکه گاهی انتشار اخبار با چاشنی نقد بهترین یاری برای مسوولان است گفت: انتشار اخبار به ویژه در بیان مسائل شهر مسوولان را به حل و برطرف کاستی های موجود مجاب می نماید.

وی با بیان اینکه ارتقای صندلی شهرستان و به تصویر کشیدن پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه آن و فرهنگ بومی منطقه، مقوله مهمی است، اضافه نمود: در این راستا باید یک بانک اطلاعاتی مناسب توسط اصحاب رسانه گردآوری گردد که این امر در تصمیم گیری های مسوولان بسیار موثر خواهد بود.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه فعالان رسانه خود را پلکانی برای ارتقای دیگران قرار ندهند، اضافه نمود: باید وجهه رسانه آنقدر حفظ گردد که دیگران اجازه خواسته های نامتعارف از آن را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه دفاع از صندلی رسانه باید اولویت اصلی خبرنگاران باشد، اضافه نمود: هر کسی که در فضای مجازی دست به قلم می گردد باید آن را به جای خبرنگار، خبررسان نامید چرا که ماهیت و صندلی خبرنگار متفاوت تر از آن است.

شیرازه محبت گفت: از نظر اخلاق مداری در حوزه رسانه، خبرنگاران میاندوآب نمره قابل قبولی دارند و احتیاج است با برگزاری کارگاه های آموزشی به رشد و تقویت این مهم در جامعه نیز یاری کرد.

وی با بیان اینکه باید روابط عمومی دستگاه های اجرایی نیز تحرک بیشتری داشته باشند، گفت: باید مدیران نیز اقدامات و عملکرد خود را به وسیله رسانه ها به اطلاع مردم برسانند و این مهم در مرحله اول بر عهده روابط عمومی هاست و مدیران نیز در این زمینه باید برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

فرماندار میاندوآب همچنین اشاره به راه اندازی نمایندگی خانه مطبوعات آذربایجان غربی در این شهرستان، با بیان اینکه خبرنگاران از این امکان ایجاد شده به عنوان ظرفیت استفاده نمایند، اضافه نمود: می توان در این مکان دوره های خبرنگاری، مصاحبه با مدیران دستگاه های اجرایی و همچنین نشست های اختصاصی برگزار کرد.

شیرازه محبت با بیان اینکه پیگیری مسایل صنفی خبرنگاران از دیگر قابلیت های خانه مطبوعات و رسانه ها است، گفت: از این مکان همچنین به عنوان اتاق فکر و محل برگزاری میزگردهای اختصاصی در مورد مسایل شهرستان و یا در حوزه های مختلف از جمله نقد کتاب و آنالیز مباحث مربوط به توسعه شهرستان با حضور کارشناسان اقدام کرد.

در میاندوآب نمایندگی 2 خبرگزاری شامل خبرنگاران و صدا و سیما، پنج نشریه مکتوب از جمله هفته نامه های قلعه، گشایش و یاشایش، دو هفته نامه طرز و مسرت و 2 پایگاه تحلیلی و خبری شامل میاندوآب پرس و زرین خبر فعالیت دارند.

این شهرستان با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1551

به "خبرنگاران حفظ آرامش جامعه در کنار رعایت اخلاق در برگزاری انتخابات لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حفظ آرامش جامعه در کنار رعایت اخلاق در برگزاری انتخابات لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید