خبرنگاران دومین روز محاکمه و قرائت کیفر خواست، اتهام اول ترامپ تحریک به شورش

به گزارش تور آسیایی ارزان، نیویورک- خبرنگاران- دادستان های پرونده محاکمه ترامپ در سنای آمریکا در روز دوم این دادگاه ضمن قرائت کیفرخواست استدلال کردند که یورش 17 دی ماه تروریست های داخلی به ساختمان کنگره با آگاهی ترامپ و برنامه ریزی قبلی اجرا شده است.

خبرنگاران دومین روز محاکمه و قرائت کیفر خواست، اتهام اول ترامپ تحریک به شورش

به گزارش خبرنگاران، دومین روز محاکمه ترامپ با اتهام تحریک به شورش در سنای آمریکا از ظهر چهارشنبه شروع شد و ابتدا جیمی راسکین مدیر هیات دادستان های منتخب مجلس نمایندگان استدلال های خود را ارائه داد.

وی در پاسخ به اظهارات روز گذشته وکلای مدافع ترامپ، گفت: بعضی فکر می نمایند این دادگاه یک مسابقه وکلا یا حتی بدتر ، یک رقابت بین احزاب سیاسی است. هیچکدام نیست، لحظه ای از حقیقت برای آمریکا است. پدر مرحوم من، مارکوس راسکین زمانی نوشت دموکراسی به زمینی برای ایستادن احتیاج دارد و این، زمین حقیقت است.

راسکین اظهار کرد: آمریکا به حقیقت در خصوص نقش ترامپ رئیس جمهوری سابق در تحریک شورش در 6 ژانویه احتیاج دارد ، زیرا دولت ما را تهدید کرد و به راحتی آن را مختل کرد. توانست انتقال صلح آمیز قدرت در ایالات متحده را برای اولین بار در 233 سال نابود کند .

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: روز گذشته با توصیه رئیس جمهوری ترامپ پیشنهاد شد که این واقعا مانند یک حادثه بسیار بد یا یک فاجعه طبیعی است که در آن افراد زیادی در جامعه زخمی یا کشته می شوند.

راسکین اضافه نمود: او فقط به دنبال کسی است که مقصر باشد و این یک واکنش طبیعی انسان طبق توصیه رئیس جمهوری است. اما کاملا ناعادلانه است که تصور شد ترامپ همچون یک نظاره گر بی گناه در این فاجعه است و مرتکب هیچ اشتباهی نشده است.

پس از راسکین، جو نگاس دیگر دادستان این پرونده در صندلی نهاده شد تا کیفرخواست را قرائت کند و گفت: در آن روز پنج نفر جان خود را از دست دادند.

او تصاویری را نشان داد که یکی می گفت اگر فرصتی فراهم گردد پنس را می کشیم و دیگر می گفت قصد شلیک به سر پلوسی را دارد... بسیاری گفتند که آنها دستورهای ترامپ را دنبال می کردند.

نگاس از سخنان خود ترامپ استفاده کرد تا نشان دهد که چگونه ترامپ در سخنرانی 17 دی ماه دروغ گفت که انتخابات از او به سرقت رفته و هدف او این بود که پیروانش در این مورد کاری نمایند.

وی به نکته انکارناپذیر دیگری هم اشاره نمود و گفت هنگامی که جمعیت حمله کردند؛ او می توانست بلافاصله و با زور برای جلوگیری از خشونت مداخله کند. او به تنهایی این قدرت را داشت اما انجام نداد.

دادستان های استیضاح همچنین کلیپی از جان کلی رئیس دفتر سابق رئیس جمهوری به نمایش درآوردند که می گفت ترامپ دقیقا می دانست درباره چه چیزی صحبت می نماید و با چه کسی صحبت می نماید و آنچه در 17 دی ماه رخ داد به همین دلیل تعجب آور نبود .

نگاس همچنین کلیپ هایی از اظهارات مختلف ترامپ منتشر کرد که تنها راه باخت خود را سرقت انتخابات می دانست و تنها راهی که بایدن می تواند آن را انجام دهد.

این عضو مجلس نمایندگان با تاکید بر اینکه ترامپ می دانست وقتی روی تریبون می رود، آنها منتظر دستور او هستند. این واضح است که فقط یک سخنرانی نبوده است. فقط اتفاق نیفتاده است. این بخشی از یک کوشش طولانی مدت با دستورالعمل بسیار خاصی بود: در 17 دی ماه حاضر شوید و افراد را به مبارزه با تایید نتیجه دعوت کنید.

نگاس فیلم جمعیتی را در سخنرانی ترامپ در آن روز نشان داد که شعار می دادند برای ترامپ بجنگ، برای ترامپ بجنگ! و ترامپ پاسخ می داد: شما باید مردم خود (نمایندگان) را به جنگ وادار کنید .... ما می جنگیم. ما مثل جهنم می جنگیم و اگر مثل جهنم جنگ نکنیم، شما دیگر کشوری نخواهید داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1543

به "خبرنگاران دومین روز محاکمه و قرائت کیفر خواست، اتهام اول ترامپ تحریک به شورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دومین روز محاکمه و قرائت کیفر خواست، اتهام اول ترامپ تحریک به شورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید