خبرنگاران رییس جمهوری الجزایر تاریخ انتخابات زودهنگام پارلمانی را گفت

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری الجزایر گفت که انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور ماه ژوئن (خرداد) برگزار خواهد شد.

خبرنگاران رییس جمهوری الجزایر تاریخ انتخابات زودهنگام پارلمانی را گفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، عبدالمجید تبون روز پنجشنبه با اعلام تاریخ برگزاری انتخابات زود هنگام مجلسی در الجزایر، گفت: این انتخابات در 12 ژوئن (22 خرداد) برگزار خواهد شد.

رییس جمهوری الجزایر ماه گذشته دستور انحلال مجلس این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام را داده بود.

در حالی رییس جمهوری الجزایر زمان برگزاری انتخابات مجلسی در این کشور را خاطرنشان کرده که طی هفته های اخیر این کشور صحنه اعتراضات خیابانی علیه دولت بوده است.

الجزایر که از هفته های گذشته صحنه تظاهرات مردمی علیه سیاست های دولت حاکم و برای برکناری مقامات دولت سابق است با وجود برخی اصلاحات ظاهری رییس جمهوری همچنان بر مدار تنش و ناآرامی واقع شده است.

تبون رییس جمهوری الجزایر شامگاه 30 بهمن/ 19 فوریه دستور انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زود هنگام مجلسی در این کشور را داد. او در یک سخنرانی که به صورت مستقیم از رسانه های الجزایر پخش شد، خاطرنشان کرد: تصمیم به انحلال مجلس گرفته و به سمت انتخاباتی که عاری از فساد باشد و درهای آن به روی جوانان باز شود قدم بر می داریم.

او وعده داد که حداکثر تا 48 ساعت آینده تغییر در کابینه دولت انجام خواهد شد؛ تبون گفت که این تغییر شامل بخش هایی می شود که در آنها عملکردها ضعیف بوده است.

تبون 75 ساله پس از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه در پی اعتراض های مردمی، در انتخاباتی که برای نخستین بار در طول تاریخ دوران ریاست جمهوری الجزایر بدون حضور رئیس جمهوری مستقر برگزار گشت، قدرت را در این کشور به دست گرفت. او در زمان ریاست جمهوری بوتفلیقه از ماه می 2017 تا پیروزی در انتخابات 2019، نخست وزیری را برعهده داشت.

از آن زمان تا به امروز الجزایر شاهد برخی ناآرامی ها در پی اعتراض های مردمی به سیاست های دولت و ناکارآمدی برخی ارکان دولت این کشور بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1546

به "خبرنگاران رییس جمهوری الجزایر تاریخ انتخابات زودهنگام پارلمانی را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس جمهوری الجزایر تاریخ انتخابات زودهنگام پارلمانی را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید