خبرنگاران طرح جمع آوری زباله گردهای زاهدانی همچنان ادامه دارد

به گزارش تور آسیایی ارزان، زاهدان- خبرنگاران- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: طرح جمع آوری زباله گردها و شناسایی کارگاه های غیرمجاز ضایعاتی و پلمب آنها در این شهر همچنان با قوت ادامه دارد.

خبرنگاران طرح جمع آوری زباله گردهای زاهدانی همچنان ادامه دارد

محمدعمر حسین زهی زمانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: طرح جمع آوری زباله گردها از سال گذشته در سطح منطقه یک شروع و هم اینک این فرایند به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با شدت بیشتر در سایر مناطق ادامه دارد.

وی ادامه داد: زباله گردی یکی از معضلات اجتماعی و بهداشتی جامعه است که به گسترش هر چه بیشتر این ویروس و همچنین خطرات غیرقابل جبران دیگر کمک می کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: جا به جایی و تفکیک پسماندها توسط این اشخاص بی محابا و بدون وسیله های حفاظتی در سطل های زباله باعث گسترش آلودگی ها در سطح شهر می شود.

وی اظهارداشت: بیش از 130 کودک کار شناسایی و به سازمان بهزیستی معرفی و همچنین 89 مورد چرخ دستی در این راستا توقیف شدند.

حسین زهی زمانی شرح داد: سازمان مدیریت پسماند تنها سازمانی است که در راستای جمع آوری زباله گردها و پلمب کارگاه های ضایعاتی با جدیت تلاش می کند، بایستی تمامی دستگاه های متولی همچون نیروی انتظامی، پلیس اماکن، محیط زیست و بهزیستی در کنار این سازمان باشند.

وی بیان کرد: مافیای بزرگ زباله گردها که کارگاه های غیرمجاز ضایعاتی را در دست دارند با هدف سودجویی از بچه ها کار پدیده زباله گردی را توسعه و مسائل بهداشتی فراوانی را به بار خواهند آورد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: بیش از 37 مورد از کارگاه های خرید و فروش غیرمجاز ضایعاتی در سطح شهر زاهدان و با تجهیزات کامل در خیابان های کشاورز، شهید فاضلی، شهرک کامبوزیا، شهرک دامداران، بلوار مکران، میدان امام خمینی(ره) و کمربندی رسالت به صورت مافیایی مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: می طلبد در راستای حل این معضل اجتماعی، بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی دستگاه های ذیربط با این سازمان همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 929

به "خبرنگاران طرح جمع آوری زباله گردهای زاهدانی همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح جمع آوری زباله گردهای زاهدانی همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید