خبرنگاران عکس های دروازه طهرون را ببینید

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران- خبرنگاران- نمایشگاه عکس تهران قدیم با عنوان دروازه طهرون به مناسبت روز جهانی موزه برگزار می گردد.

خبرنگاران عکس های دروازه طهرون را ببینید

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی خبرنگاران، در این نمایشگاه 30 قطعه عکس از تهران قدیم با عنوان دروازه طهرون به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه نمایش داده می گردد.

هر سال در روز جهانی موزه، موضوعی معین می گردد تا مردم و متخصصان به صورت مستقیم از موزه ها دیدن نمایند و درباره چالش های موزه به بحث و گفت وگو بپردازند. با معین این روز، موزه صندلی و ارزش خود را به عنوان نهادی دائمی در میان عموم مردم به دست می آورد. سال جاری شعار این روز آینده موزه ها: بازتوانی و بازاندیشی انتخاب شده است.

در شرح این نمایشگاه آمده است: اگرچه این روزها با نوسازی پایتخت و از بین رفتن بناهای قدیمی، نسل های جدید خاطره چندانی از تهران قدیم ندارد، اما تصاویر باقیمانده از بناهای قدیم پایتخت، به خصوص دروازه های زیبا با معماری هنرمندانه تهران قدیم همچنان جذاب و خاطره انگیز بوده و سندی تاریخی بر نام هایی که هنوز در بعضی معابر و اماکن تهران به یادگار مانده است.

عناوینی مثل دروازه دولت، دروازه شمیران، دروازه قزوین و دروازه غار هنوز در نشانی های تهران بر سر زبان هاست و در نمایشگاه دروازه طهرون می توان تصاویری زیبا از دروازه های قدیمی پایتخت از جمله دروازه های خراسان، قلهک، شاه عبدالعظیم، یوسف آباد، غار، دولت، گمرک و خانی آباد و همچنین خیابان ها و بناهایی دیگر را دید و لذت برد.

نمایشگاه دروازه طهرون از 28 اردیبهشت تا 5 خرداد در صفحه اینستاگرام فرهنگسرای امام (ره) به نشانی Imam.farhangsaraa در دسترس علاقه مندان خواهد بود. این نمایشگاه با مشارکت عکاسخانه شهر برگزار شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1673

به "خبرنگاران عکس های دروازه طهرون را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عکس های دروازه طهرون را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید