خبرنگاران فرماندار : 91 درصد مردم اردکان از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند

به گزارش تور آسیایی ارزان، یزد - خبرنگاران - فرماندار اردکان با تاکید بر اهمیت گسترش صنعت بیمه در توسعه یافتگی جامعه گفت: در حال حاضر بیشترین میزان پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی کشور به شهروندان با 91 درصد مربوط به این شهرستان است.

خبرنگاران فرماندار : 91 درصد مردم اردکان از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند

به گزارش خبرنگاران بهروز شهابی زاد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از تأمین اجتماعی شعبه اردکان به خبرنگاران ، اضافه نمود: با توجه به وجود صنایع متعدد، کارکرد این نهاد بسیار مهم است و زمینه های مهمی را در امنیت شغلی کارگران صنایع براساس قانون کار ایجاد نموده است.

وی اضافه نمود: با توجه به تنوع خدمات از جمله حوادث ناشی از کار، بازنشستگی، پرداخت هزینه های پزشکی و درمانی به بیمه شدگان، این امر نقشی موثری در تأمین رفاه جامعه دارد و در شرایط سخت مالی ، تأمین اجتماعی به پشتیبانی همه سازمان ها نسبت به دریافت حق بیمه کارگران و کارمندان احتیاج دارد.

همچنین رییس تأمین اجتماعی شعبه اردکان با اشاره به افزایش تعداد بیمه شدگان این نهاد، گفت: 91 درصد از جمعیت 98 هزار نفری منطقه زیرپوشش خدمات این نهاد بیمه گر هستند.

سید علی میرقانعی اضافه نمود: این نهاد خدمات و تعهدات قانونی خود را به 30 هزار و 98 نفر بیمه شده اصلی و چهار هزار و 383 بازنشسته، ازکارافتاده و بازماندگان بیمه شدگان ارائه می نماید و افراد تحت تبعی آن ها 54 هزار و 783 نفر است.

وی با بیان اینکه با مجموع احتساب بیمه شدگان اصلی و تبعی آن ها، 89 هزار و 264 نفر از جمعیت اردکان (91 درصد) زیرپوشش خدمات این نهاد هستند ،توضیح داد: تعداد بیمه شدگان در سال 98 نسبت به سال قبل 4.3 درصد رشد داشت و تعداد افراد بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده هم در سال گذشته، نسبت به سال قبل از آن 10.6 درصد افزایش داشت.

رییس تأمین اجتماعی شعبه اردکان در ادامه اضافه نمود: تعداد احکام صادره بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور سال 98 نسبت به سال 97 ، 38.2 درصد افزایش داشت همچنین تعداد احکام بازنشستگی عادی در سال 98 نسبت به سال قبل 13.2 درصد رشد داشت .

وی اضافه نمود: پارسال ،بابت تعهدات کوتاه مدت که شامل یاری های هزینه ازدواج، بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری، وسایل پزشکی و کفن و دفن است، چهار میلیارد و 300 میلیون تومان به سه هزار و 676 نفر از بیمه شدگان پرداخت شد و بابت تعهدات بلندمدت هم به بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان هم 102 میلیارد تومان پرداخت کردیم.

میرقانعی اظهار کرد: سال 98 به بیمه شدگان تحت پوشش که بیکار شدند، هشت میلیارد تومان پرداخت کردیم و مدت دریافت بیمه بیکاری افراد نیز جزو سوابق پرداخت حق بیمه آنان منظور شده است.

مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1168

به "خبرنگاران فرماندار : 91 درصد مردم اردکان از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار : 91 درصد مردم اردکان از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید