خبرنگاران 13 فوتی و 72 بستری جدید آخرین آمار کرونا در استان اردبیل

به گزارش تور آسیایی ارزان، اردبیل - خبرنگاران - بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در ادامه شرایط بحرانی و صعودی شیوع ویروس کرونا در این استان، 13 نفر از افراد مبتلا جان خود را از دست داده و 72 فرد مبتلای جدید نیز در مراکز درمانی بستری شدند.

خبرنگاران 13 فوتی و 72 بستری جدید آخرین آمار کرونا در استان اردبیل

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، بر اساس این آمار، در ادامه فرایند صعودی شیوع کووید.19 در استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته بستری همزمان مبتلایان به ویروس کرونا در این استان نیز به 493 نفر رسید که 10 نفر کمتر از رکورد تعداد افراد بستری در روز گذشته است.

آمار فوتی بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل نیز که از اول شیوع این ویروس تا به امروز به 952 نفر رسیده و در چند روز اخیر دو رقمی بوده است.

تعداد افراد بدحال مبتلا به کووید.19 بستری در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل هم در دو هفته اخیر افزایش یافته و به 82 نفر رسیده است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در 26 آبان ماه با 19 فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در 25 آبان ماه با 113 نفر به ثبت رسید.

استان اردبیل هم اینک در زمینه شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار گرفته است و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان های اردبیل و مشکین شهر و پارس آباد در شرایط قرمز، شهرستان های خلخال، اصلاندوز، نیر و گرمی در شرایط نارنجی و شهرستان های بیله سوار، سرعین، نمین و کوثر در شرایط زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به فرایند افزایشی و نگران نماینده شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه گیری کووید.19 گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

دکتر شهرام حبیب زاده با اشاره به ترخیص 69 نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل پس از بهبودی نسبی در 24 ساعت گذشته اظهار کرد: افزایش تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در استان نگران نماینده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری نموده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت نمایند.

وی همچنین گفت: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل سرد سال و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل 1.5 متری را رعایت نمایند.

دکتر حبیب زاده، سه هفته پیش نیز نسبت به شیوع پیک بعدی کرونا در استان اردبیل در اواسط آبان ماه هشدار داده بود و شواهد آماری و اظهارات این مقام مسوول نشان می دهد که این استان در مرحله پیک سوم شیوع کرونا قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین شرایط این استان را در زمینه شیوع کرونا، بحرانی خواند و اضافه نمود: با توجه به فرایند رو به صعود و روزانه شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل های کنترل این بیماری بسیار لازم است.

به گزارش خبرنگاران، شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم به وسیله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با ابتلای روزانه 30 تا 40 بیمار تا یک ماه پیش در شرایط پایدار قرار گرفته بود ولی از حدود 6 هفته قبل فرایند صعودی ابتلا شروع شده که ادامه دارد.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و 250 هزار نفری اردبیل، تابستان سال جاری به 432 مورد رسیده بود که این رکورد در روزهای اخیر شکسته و روز گذشته به 503 مورد رسید.

هم اکنون با تکمیل ظرفیت پذیرش مبتلایان جدید کرونا و با ادامه فرایند فعلی، فشار مضاعفی بر مراکز درمانی استان اردبیل در مورد پذیرش و درمان مبتلایان کرونا وارد شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1360

به "خبرنگاران 13 فوتی و 72 بستری جدید آخرین آمار کرونا در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13 فوتی و 72 بستری جدید آخرین آمار کرونا در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید