خبرنگاران 1602 پروژه عمرانی در شهرهای استان بوشهر بهره برداری شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، بوشهر-خبرنگاران- مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: از سال 92 تا دهه فجر 99 یک هزار و 602 پروژه عمرانی با اعتبار 135 میلیارد تومان در سطح شهرهای این استان اجرایی و افتتاح شده است.

خبرنگاران 1602 پروژه عمرانی در شهرهای استان بوشهر بهره برداری شد

به گزارش خبرنگاران روابط عمومی استانداری بوشهر روز آدینه به نقل از حمید بردستانی گفت: در دهه فجر امسال نیز 245پروژه با اعتبار 279 میلیارد تومان درسطح شهرهای استان اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی اعلام کرد: بودجه کل شهرداری های استان درامسال یکهزار و 394 میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل رشد 58 درصدی داشته است.

بردستانی ادامه داد: تا سرانجام دیماه حدود 80 درصد بودجه شهرداری ها تحقق پیدا نموده و تحقق این مهم نشان می دهد بودجه واقعی و براساس برنامه بسته شده که انتظار می رود این فرایند برای سال های آینده نیز محقق گردد.

وی گفت: طبق ماده 38 قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده به تناسب جمعیت اعتبارات ارزش اضافه نموده درسطح شهرها و روستاها توزیع می گردد.

بردستانی ادامه داد: در این شاخص رقمی که ازسال 93 تا سرانجام دیماه 99 به شهرداری های استان واریز شده 2 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: دردوره پنجم شوراها سه شهرداری چاه مبارک، بیدخون و بهارستان به شهرداری های استان اضافه نموده شد و درحال حاضر نیز یکی دو نقطه شرایط شهر شدن دارند که فرآیند آن در دفترسیاسی و تقسیمات کشوری درحال طی شدن است ولی تحقق آن موقع مشخصی ندارد.

بردستانی در ارتباط با راه های درآمدزا کردن شهرداری های استان بوشهر نیز گفت: 41 فرصت سرمایه گذاری درسطح شهرها احصا شده و همچنین 20 طرح سرمایه گذاری مشارکتی توسط شهرداری ها با اعتباری بیش از200 هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

وی گفت: در حال حاضر نیز 97 میلیارد تومان وام تصویب شده که 52 میلیارد آن تا به امروز به شهرداری ها پرداخت شده و مابقی هم متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح ها پرداخت می گردد.

بردستانی در ارتباط با توزیع ماشین آلات بین شهرداری ها نیز اطهار کرد: توزیع دستگاه های مورد احتیاج شهرداری براساس احتیاجسنجی و پایش سطح شهرها انجام می گیرد.

وی یادآورشد: از سال 93 تا به امروز نیز 120 دستگاه ماشین آلات خدماتی و عمرانی به شهرداری های استان واگذار شده است.

بردستانی در ارتباط با برنامه های آموزشی نیز گفت: در چند سال اخیر 98 هزار و 900 نفر ساعت دوره آموزشی ویژه شهرداری ها برگزار شده است.

وی اضافه نمود: در امسال نیز 13 دوره آموزشی به میزان هفت هزار و 280 نفر ساعت برای کارکنان شهرداری های استان بوشهر برگزار شده است.

استان بوشهر 40 شهر دارد و 71 درصد جمعیت استان به تعداد 800 هزار نفر در این شهرها سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1561

به "خبرنگاران 1602 پروژه عمرانی در شهرهای استان بوشهر بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1602 پروژه عمرانی در شهرهای استان بوشهر بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید