خبرنگاران 2 قاچاقچی اشیای عتیقه در مرند دستگیر شدند

به گزارش تور آسیایی ارزان، تبریز- خبرنگاران - تبریز- خبرنگاران- فرمانده انتظامی مرند از کشف اشیاء عتیقه و دستگاه فلزیاب به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال از یک دستگاه خودرو در جهت مرند - تبریز و دستگیری 2 متهم در این رابطه اطلاع داد.

خبرنگاران 2 قاچاقچی اشیای عتیقه در مرند دستگیر شدند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

سرهنگ محمد جلیلیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر حمل اشیای عتیقه توسط قاچاقچیان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان نهاده شد.

وی اضافه کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام ایست و بازرسی در پلیس راه مرند - تبریز، خودروی پژوپارس را شناسایی و با هماهنگی قضائی نسبت به بازرسی از آن اقدام کردند.

فرمانده انتظامی مرند گفت: ماموران در بازرسی از خودرو، یک قطعه جام فلزی، تیغه قمه و یک سرنیزه و دسته جام فلزی شکسته شده و یک عدد دستگاه فلزیاب را کشف کردند.

وی با بیان اینکه خودروی مذکور توقیف و 2 متهم دستگیر شدند، گفت: بنا به اعلام کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری، اشیاء مذکور، مربوط به حدود 200 سال پیش می باشد و ارزش آنها بیش از پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

جلیلیان خاطرنشان کرد: تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد و نیروی انتظامی قاطعانه با هر گونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از میراث گران بهای ملت ایران حفاظت و حراست می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1398

به "خبرنگاران 2 قاچاقچی اشیای عتیقه در مرند دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 قاچاقچی اشیای عتیقه در مرند دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید