خبرنگاران 20درصد شهروندان جنوب غرب خوزستان در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند

به گزارش تور آسیایی ارزان، آبادان - خبرنگاران - معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از ثبت اطلاعات سلامت 121 هزار و 111 نفر از شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان در طرح غربالگری کرونا اطلاع داد و گفت: 20درصد شهروندان جنوب غرب خوزستان در این طرح شرایط سلامت خود را مورد ارزیابی قرار دادند.

خبرنگاران 20درصد شهروندان جنوب غرب خوزستان در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند

آرش یلالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران بیان نمود: در شهرستان آبادان 76 هزار و 837 نفر معادل 27.9 درصد جمعیت، در خرمشهر37 هزار و 186 نفر معادل 22.5 درصد و در شهرستان شادگان هفت هزار و 88 نفر معادل 4.3 درصد در این طرح مشارکت کردند.

وی اضافه کرد: در سامانه ملی پایش کرونا به نشانی Salamat.gov.ir سئوال هایی از مردم پرسیده و در نتیجه آلوده بودن یا نبودن آنها به ویروس کرونا تشخیص داده می گردد.

یلالی گفت: کارشناسان شبکه بهداشت با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه یکپارچه بهداشت، با شهروندان تماس گرفته و از آنان سئوالاتی در مورد علائم مربوط به ابتلاء به ویروس کرونا سئوال می نمایند.

وی رکن اصلی این طرح را پیش گیری و شناسایی افراد در معرض خطر مطرح کرد و اضافه کرد: این طرح ملی برای مسدود کردن سطح نفوذ ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن ارائه شده است.

607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 924

به "خبرنگاران 20درصد شهروندان جنوب غرب خوزستان در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20درصد شهروندان جنوب غرب خوزستان در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید